امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بحران بیکاری جهانی به روایت هیسپان تی وی

مشاهده ۳۵۰
۱۳۹۹/۰۴/۲۹- ۱۳:۵۳

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Brecha Económica)در هیسپان تی وی به گفت,گو درخصوص بحران بیکاری جوانان بعد از وقوع ویروس کرونا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و توقف فعالیت‎های اقتصادی، به واکاوی بحران بیکاری جوانان در سطح جهانی که به دنبال شیوع این بیماری به‎وجود آمده است، می‌پردازد.
بر اساس آخرین گزارش‎ها، حدود 305 میلیون نفر در سراسر جهان در سه ماهه اول سال 2020 شغل خود را از دست داده‎اند.
سازمان بین‎المللی کار وابسته به سازمان ملل پیش‎بینی می‌کند که 1.6 میلیارد کارگر اقتصادی غیررسمی ممکن است معیشتشان با توجه به شیوع ویروس کرونا دچار «خسارت شدید» شود.
بسیاری از کشورها توسعه یافته مانند ایالات متحده و تعدادی در اروپا در زمره آن‌هایی هستند که گرفتار مصیبت بیکاری جوانان شده‎اند، در حدی که از رکود بزرگ دهه 1930 میلادی تاکنون بی‎سابقه بوده است.
این برنامه همچنین به دشواری‌های پیدا کردن شغل برای جوانان حتی با داشتن مدارک تحصیلی می‌پردازد و همچنین تاثیرات منفی این موضوع را روی نسل‎های آینده که به دنبال آموزش خوب برای یافتن یک شغل خوب هستند، بررسی می‎کند.
برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبانگردانی، روزهای دوشنبه ساعت 20:30 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه‎شنبه ساعت 3:30 و 13:30 روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

امتیاز شما