امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید شش قطعه جدید موسیقی در مرکز کردستان

مشاهده ۷۰۹
۱۳۹۹/۰۴/۳۰- ۱۱:۰۹

واحد موسیقی مرکز کردستان از اول امسال تا کنون شش قطعه اثر موسیقایی تولید کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این تولیدات شامل قطعات «وطن» با اجرای صدیق زارع، «یار» با خوانندگی جمیل زارعی، «لاکه ره وه» (برگرد نگام کن) و « ترک ئه وین » (ترکِ عشق) با اجرای ایوب فاتحی، «آبیدر» کاری از وریا میلادی و «آفتاب زندگی» از فواد پیش وا است.

هچنین واحد موسیقی این مرکز  جمع آوری و تبدیل آثار موسیقی پخش نشده از «صدیق آزرمی‌»  و اثری ماندگار از زنده یاد «عباس کمندی» که جدیداً شناسایی شده است را در دستور کار قرار داده است.

تولید کلیپ - موسیقی با صدای وُریا میلادی و یک قطعه پاپ، با اجرای اُرکستر کردی و یک کار حماسی در سال 99 هم از دیگر اقدامات واحد موسیقی است؛ هشت اثر دیگر که موسیقی آن‌ها آماده شده و در انتظار اجرای خواننده است نیز از دیگر تدارکات این واحد برای امسال است که موسیقی آن‌ها با آلاتی همچون عود، دیوان، شمشال ونرمه نی و دف، در قالب اُرکستر کردی اجرا شده است.

تولیدات جدید و ضبط شده با صدای زاهد معظمی، تولید آهنگ « نَه و روز » به معنی نوروز، تهیه هفت قطعه بی‌کلام تکنوازی سنتور در ردیف‌های ایرانی ابوالحسن صبا و تکنوازی پژمان ضیاء الدینی به زودی از آنتن مرکز کردستان برای مخاطبان پخش می‎شود و ساختِ تلفیقی از دیگر تولیدات موسیقی مرکز کردستان نیز  از کارهای پیش روی این واحد به شمار می‎آید.

 

 

 

 

امتیاز شما