امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

زیبایی‌های استان زنجان را در قاب اشراق ببینید

مشاهده ۴۶۸
۱۳۹۹/۰۴/۳۰- ۱۶:۱۹

مستند «شلاله لر» برنامه‎ای است که با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و آبشارهای زنجان در 3 قسمت 50 دقیقه‌ای تهیه شده است و در آن آبشارهای ناشناخته و بکر استان به مخاطبان معرفی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آبشارهای استان زنجان و محیط سرسبز اطراف آن‌ها باعث شده که این پدیده طبیعی تبدیل به یکی از مهم‎ترین جاذبه‌های گردشگری در این منطقه و سوژه‌ای برای مستندسازان شبکه اشراق  باشد.

با توجه به وجود آبشارها در مناطق کوهستانی نسبتا صعب العبور و طبیعت بکر و بسیار زیبای مسیرهای دسترسی، به طور معمول این مستندها از جذابیت زیادی برخوردار بوده و طرفداران بسیاری بین بینندگان شبکه اشراق دارد. آبشارهای هشترخان، ایلان دره سی، ماری، وزنه سر، آدانا، دگاهی و بویوک شیران از جمله آبشارهای زیبای استان زنجان هستند که در قاب دوربین این مجموعه مستند جاگرفته‎اند.

پوشش گیاهی و حیات جانوری مناطقی که اطراف این آبشارها وجود دارد هم در سکانس‎هایی از این مجموعه تلویزیونی به نمایش درمی‎آید. تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه مستند حسین اسماعیلی و تدوینگر آن فرنام باقری است و تصویربرداران آن سعید حسنی و حسین حسنی هستند. گفتنی است زنجان یک واحد نیمه مستقل جغرافیایی است که با وجود رودخانه قزل اوزن ایجاد شده و فلات آذربایجان را با شیب ملایمی‌ به دشت قزوین مرتبط می‌کند. وجود رشته کوه‌های البرز غربی، زنجان شمالی، و رشته کوه‎های منفرد مرکزی چشم اندازهای بسیار زیبا و دست نخورده‎ای را خلق کرده که از جمله آن می‌توان به آبشارهای متعدد اشاره کرد.  مستند «شلاله لر» به‎زودی از شبکه اشراق پخش می‎شود.

امتیاز شما