امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ در صداوسیمای گلستان

مشاهده ۳۷۵
۱۳۹۹/۰۴/۳۱- ۰۸:۰۰

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با هدف ایجاد فرهنگ انس با قرآن و بهره‌مندی از ظرفیت قاریان، داوران و مفسران برجسته قرآنی استان گلستان، امسال به صورت مجازی برگزار می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‎الاسلام‎والمسلمین ولی‌نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اوقاف و امور خیریه استان با حضور در صداوسیمای گلستان با دکتر منتظر حجت مدیرکل این رسانه استانی، در خصوص هم‌اندیشی و هم‎افزایی اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ بحث و تبادل نظر کردند.
مدیرکل رسانه استانی گلستان، در ابتدای این دیدار با تاکید بر اینکه از اولویت‌های اصلی رسانه ملی و صداوسیمای گلستان ترویج فرهنگ قرآنی در برنامه‌ها تولیدی است افزود: این طرح ملی با محور قرآن، آرامش و خانواده با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی اجرا می‌شود.

منتظرحجت با اشاره به اینکه محور این طرح بر اساس آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم است اظهار داشت: طرح  ملی قرآنی ۱۴۵۴ با همراه کردن مساجد، دارالقرآن‌ها و مراکز قرآنی استان سعی می‌کند سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج دهد.

وی، افزایش درک قرآنی در جامعه را از اهداف مهم اجرای این طرح دانست و ادامه داد: در هر برنامه یک موضوع مطرح می‌شود و شرکت‌کنندگان موضوع را از منظر قرآن بررسی موضوعی می‎کنند و پس از اجرا، داوران نظر خود را درخصوص محتوا، نحوه بیان و کیفیت اجرای هر شرکت‌کننده بیان می‌کنند و انتشار محتواهایی که در حوزه‌های مختلف تولید می‌شود از طریق معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما انجام می‌شود که این موضوع نیز از دیگر ویژگی‌های متمایز طرح امسال است.

مدیرکلمرکز گبستان با بیان اینکه این طرح در صداوسیمای 33 مرکز تولید و به مدت دو ماه پخش می‎شود ابراز امیدواری کرد تا با تلاش همه دست‌اندرکاران این طرح قرآنی، شاهد بالندگی و رشد قرآنی در سطح زندگی مردم باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام‎والمسلمین ولی نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی‌گلستان ضمن قدردانی از مدیرکل صداوسیمای گلستان با اشاره به مهجور ماندن قرآن در زندگی مردم و اهمیت این طرح قرآنی در ارتقای فرهنگ قرآن و سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: شناسایی و معرفی افرادی که سبک زندگی قرآنی دارند، باید از اولویت‌های این طرح باشد. او افزود: ابتکار، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های قرآنی به منظور جذب مخاطب و بالابردن فرهنگ قرآن در جامعه ضروری است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی این استان گفت: اینکه در جامعه جا بیفتد که قرآن کتاب زندگی است و مردم ترغیب شوند تا برای امور زندگی و اجتماعی خود به آن مراجعه کنند، یک امر مهم است که با چنین طرح‌های قرآنی امکان‌پذیر است و در این زمینه رسالت رسانه ملی و صداوسیمای استان بسیار سنگین و خطیر به شمار می‎آید.

همچنین در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: این طرح که از طرح‌های ملی است و با محور قرآن، خانواده و آرامش در سراسر کشور برگزار می‌شود نیز یکی دیگر برنامه‌های مهم صداوسیما در کارنامه اجرایی‌اش است که تاکنون از این مهم سربلند بیرون آمده است.

عادله کشمیری در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف صداوسیما ایجاد فرهنگ انس با قرآن است، اظهار داشت: رسانه ملی و صداوسیمای گلستان نیز باید با بهره‌مندی از ظرفیت قاریان، داوران و مفسران برجسته قرآنی استان به این مهم بپردازد و آشنایی مردم با قرآن از طریق رسانه بهترین تاثیر را دارد.

وی در پایان از تلاش‎های مدیرکل صداوسیمای گلستان و نگاه ویژه وی در برنامه‌های محتوایی رسانه استانی حول محور قرآن کریم و جلب رضایت مخاطبان تشکر کرد. 

در این جلسه مقرر شد برای محورهای طرح قرآنی بشارت 1454، مسابقاتی با مشارکت محتوایی و تامین جوایز به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان، اداره ‌کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، از شبکه استانی پخش شود و تا پایان سال ادامه یابد.

پوشش اخبار قرآنی استان در بخش‌های خبری، تطبیق مباحث کارشناسان سبک زندگی در برنامه‌های صد‌اوسیما با مباحث قرآنی، معرفی شخصیت‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف در برنامه پرمخاطب صداوسیمای استانی، طراحی و تولید مسابقه‌ای بر مبنای بخش‎های منطبق با قرآن در زندگی مخاطبان و تولید موشن گرافی با سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مصوبات این جلسه بود.

امتیاز شما