امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

« شبه قاره» از تاثیر وام‎های مختلف بر وضعیت اقتصادی پاکستان می‎گوید

مشاهده ۵۴۱
۱۳۹۹/۰۵/۰۱- ۱۲:۲۹

درخواست وام دولت پاکستان از صندوق بین‎المللی پول و تاثیر وام‎های دریافتی از کشورهای مختلف بر اقتصاد این کشور، از موضوعاتی است که در برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) شبکه پرس تی وی بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی‌، این برنامه به تهیه‎کنندگی حسین مهدیان ضمن گفت‎وگو درباره شرایط صندوق بین‎المللی پول برای دریافت این وام توسط پاکستان و اخذ میلیاردها دلار وام از کشورهایی از جمله چین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، وضعیت اقتصادی پاکستان در سال‎های اخیر نیز .اکاوی می‎شود.

برنامه «شبه قاره» با نگاهی به سوابق پاکستان در دریافت وام از صندوق بین‎المللی پول، شرایط صندوق بین‎المللی پول به‎منظور بازپرداخت وام پاکستان، چالش‎ها و مشکلات اقتصادی پاکستان را نیز به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.
بررسی دیدگاه‌های منتقدان درخصوص نقش منفی صندوق بین‎المللی پول بر اقتصاد کشور پاکستان و واکاوی دیدگاه‌های عمران خان، نخست وزیر پاکستان در قبال دریافت وام از صندوق بین‎المللی پول نیز از دیگر محورهایی است که در این زمینه به نقد و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
بخش بعدی این برنامه به بررسی تنش مرزی هند با چین و رقابت‎های منطقه‎ای دو کشور اختصاص دارد؛ در این زمینه ضمن اشاره به اختلافات میان هند و چین بر سر مسائل مرزی در سال‎های اخیر، گفت‎وگویی هم درباره اهداف چین از دامن زدن چین به تنش‎های مرزی با هند و چشم‎انداز آینده روابط میان این دو کشور در این برنامه انجام می‌شود.
«شبه قاره» با اجرای محمد جان حسین جمعه سوم مرداد ساعت 18، به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 11 و 17، یکشنبه ساعت یک بامداد، 8 و 19 و دوشنبه ساعت 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما