امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه «بازار» شبکه هیسپان تی وی؛
برنامه «بازار» شبکه هیسپان تی وی؛

مرورری بر صنعت انرژی خورشیدی در ایران

مشاهده ۴۲۷
۱۳۹۹/۰۵/۰۱- ۱۲:۳۲
تعداد بازدید:427

برنامه «بازار» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی این هفته به صنعت انرژی خورشیدی در ایران اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «بازار» به بررسی صنعت برق در ایران و مشاغل مرتبط با آن می‌پردازد همچنین از شرکت تولید برق صبا نیز بازدید می‎شود. شرکت سرمایه‎گذاری صنایع برق صبا در حوزه‌های صنعت برق، شامل احداث و بهره‎برداری از نیروگاه‌ها، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، تاسیسات انتقال و نیرو،‌ تاسیسات توزیع برق فعالیت دارد.
بنابر آخرین گزارش‎ها، ایران در رده 14 تولید و 17 مصرف برق در جهان قرار دارد. با 82 هزار مگاوات، ایران دومین تولیدکننده برق در منطقه دریای خزر پس از روسیه است. ظرفیت تولید کل انرژی تجدیدپذیر ایران 750 مگاوات است. همچنین، ایران به طور بالقوه هشتمین کشور از نظر انرژی تجدیدپذیر در جهان است. هر ساله در 80 درصد کشور 300 روز آفتابی وجود دارد. کمترین میزان تابش در ایران بیش از بیشترین میزان تابش در اروپاست. ایران بالقوه می‎تواند 60 هزار مگاوات از تجدیدپذیرها از جمله نیروهای خورشیدی و بادی برق تولید کند.
کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنجشنبه ساعت 5:30 بامداد، شنبه 03:30 و 10 و یکشنبه ساعت 8 به وقت تهران به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

امتیاز شما