امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه شعر و موسیقی استان با مدیرکل صداوسیمای زنجان؛
در نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه شعر و موسیقی استان با مدیرکل صداوسیمای زنجان؛

از تولیدات هنرمندان استان در حوزه موسیقی حمایت می‎کنیم

مشاهده ۴۸۸
۱۳۹۹/۰۵/۰۲- ۱۴:۰۰
تعداد بازدید:488

مدیرکل مرکز زنجان، از حمایت رسانه استانی زنجان از هنرمندان عرصه شعر و موسیقی استان، برای تولید آثار ماندگار و پرمحتوای موسیقی ایرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطیفی در نشستی با  جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه شعر و موسیقی استان که با برنامه‌های مختلف مرکز همکاری دارند، یکی از ارکان نمود فرهنگ در ما انسان‌ها را نوع موسیقی خاص جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، دانست و افزود: موسیقی در هر فرهنگی بنا به عقاید انسان‌ها و تاریخ آن جامعه و حتی موقعیت جغرافیایی، متفاوت و منحصر به فرد است و همین باعث‌ می‌شود که از شعر و موسیقی به‎عنوان بخش مهمی از تاریخ تمدن و فرهنگ بشری نام برد.

او با اشاره به تنگناها و مشکلات فراوان در حوزه فرهنگ افزود: امروز حوزه فرهنگ به ویژه توجه به موسیقی اصیل و سنتی ایرانی مغفول مانده و نیازمند توجه ویژه و اساسی متولیان امر است.

مدیرکل صداوسیمای زنجان از اصحاب شعر و موسیقی خواست علاوه برتوجه به محتوای غنی دینی و اسلامی در اشعار، به ذائقه مخاطب توجه کنند و موجب تغییر ذائقه موسیقیایی جامعه به سمت موسیقی‌های بدون هدف و غیر منطبق با فطرت پاک انسانی نشوند.

لطیفی خواهان ارتباط بیشتر هنرمندان عرصه تولید موسیقی فاخر و شاعران متعهد با صداوسیمای استان شد و افزود: باید تلاش کنیم با تولید آثار ماندگار و پرمحتوا نقش اثرگذاری در صیانت از فرهنگ خودمان داشته باشیم و در این زمینه آمادگی داریم باوجود مشکلات و تنگناهای فراوان، از تولیدات هنرمندان استان در حوزه موسیقی حمایت کنیم.

در این نشست، فعالان عرصه شعر و موسیقی، به بیان دیدگاه‎ها، نظرات، مشکلات و انتظارات خود از متولیان فرهنگ استان پرداختند.

توجه به تاثیر متقابل رسانه و هنر، معرفی استان در قالب هنر شعر و موسیقی، توجه ویژه به موسیقی مقامی فاخر در رسانه، حمایت بیشتر رسانه ملی از موسیقی اصیل ایرانی و بومی، اختصاص بودجه به‎منظور تولید آثار فاخر، نگاه صنعت محور رسانه به موسیقی باتوجه به اشتغالزا بودن هنر موسیقی، پرهیز از شعار زدگی، امکان حضور بیشتر هنرمندان جوان موسیقی در صداوسیما، معرفی فلسفه موسیقی محلی و ..... از جمله مباحثی بودند که در این جلسه مطرح شد.

در پایان این جلسه با اهدای سپاس‎نامه‎ای، از همکاری و حضور هنرمندان رشته‌های مختلف موسیقی در برنامه‌های صداوسیمای مرکز زنجان قدردانی شد.

امتیاز شما