امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
آزاده زارعی:
آزاده زارعی:

*احساس مادر بودن را با فریبا درک کردم

مشاهده ۳۳۲
۱۳۹۹/۰۵/۰۴- ۱۰:۳۴
تعداد بازدید:332

بازیگر نقش «فریبا» در سریال «شاهرگ» گفت: این شخصیت در ابتدا یک ساختار ساده دارد ولی هر چه داستان جلوتر می رود شخصیتی از او می‌بینیم که پیچیدگی‌هایی دارد که جذابش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به  نقل از خبرگزاری فارس، با فیلم «آمین خواهیم گفت» در نقش پسر، هنر خود را به رخ کشید و با سریال «آوای باران» نظر مخاطبان را به خود جلب کرد.

وی درباره حضورش در سریال «شاهرگ» و این مهم که سریال قصه ای مردانه دارد، چطور بازی در نقش فریبا را پذیرفتید، به خبرنگار فارس گفت: مردانه بودن قصه ویژگی ای نبود که من دلیلی برای ایفا کردن نقش و یا ایفا نکردن آن در نظر گرفته باشم، اما تجربه اش حس مسئولیتی همراه داشت که من را مجاب به پذیرش نقش فریبا کرد. ‎وقتی داستان شاهرگ را خوندم از ابتدا می دانستم با یک قصه مردانه روبه رو‌هستم. 

*فریبا کاراکتر پیچیده و تاثیرگذاری دارد*

وی درباره شخصیت فریبا گفت : شخصیت فریبا در ابتدا یک ساختار ساده دارد ولی هر چه داستان جلوتر می رود شخصیتی از فریبا می‌بینیم که پیچیدگی‌هایی دارد که جذابش می‌کند و این دو بخش از تفاوت در یک نقش برایم جذاب بود. فریبا کاراکتر عجیب و پیچیده و تاثیر گذاری داشت که انتخابش کردم و در حال حاضر هم دوستش دارم‌. 

 *آثار تصویری  تاریخ معاصر بهترین منتقدان را دارد*

بازیگر سریال پر مخاطب «آوای باران» درباره ساخت سریال هایی با موضوع التهابات دهه ۶۰ و تاریخ معاصر که به واسطه زنده بودن افراد و نزدیکی به زمان حال بیشتر مورد نقد و نظر قرار می‌گیرد، گفت: به عقیده من هم این زمان، زمان مناسب برای روایت های این چنین داستان‌هایی است و مهم ترین دلیل آن هم همین زنده بودن افرادی است که حضور واقعی در آن بازه زمانی داشتند و بهترین منتقدان تجربی این آثار هستند.

*درباره فعالیت های گروهک های دهه ۶۰ مطالعه داشتم*

زارعی درباره چگونگی نزدیک شدن به فضای پر التهاب دهه ۶۰ گفت : قبل از پیشنهاد شدن این سریال و این نقش در مورد این فضا و بخصوص این گروهک ها مستندهای گوناگونی دیده بودم و تقریبا با فضای دهه ۶۰ از این طریق آشنایی داشتم . جدای دیدن آثار مستند، کتاب زیاد می خوانم و  به مرور تمام اتفاق هایی که در تاریخ رقم خورده علاقمندم.  اتفاقا در آن زمان که کار شاهرگ پیشنهاد شد، کتاب مصورِ سال سی را مطالعه می‌کردم که من را به این اتفاق نزدیک تر می‌کرد. باز هم می توانم بگویم تجربه جذابی است، زیستن، در زمانی که نبودی...

 *احساس مادر بودن را با فریبا درک کردم/ نقش را زندگی می‌کنم*

زارعی درباره نزدیک شدن به شخصیت فریبا با پیچیدگی‌هایی که برای این نقش طراحی شده است ، گفت : من قبل از شروع زندگی کردن یک نقش در ابتدا تلاش می‌کنم که کاراکتر را درک کنم و آنقدر به نقش فکر می‌کنم که جزیی از خودم می‌شود.  وقتی  کاراکتر در مغزت رخنه کند در وجودت می نشیند زیرا  دیگه " آزاده" (خودم) نیست که فکر کند،  در  موقعیت پیش آمده  باید چه ری اکشنی داشته باشد.  در حقیقت  کاراکتر است  که من را  وادار می‌کند چطور راه بروم ، حرف بزنم و....این یک کلیت برای من است. من واقعا احساس مادر بودن را با ایفای نقش فریبا  درک کردم،  حتی پشت صحنه ام آیلین جاهد (دختر بچه  که نقش دخترم را بازی می‌کرد) مادر صدایم  می‌کرد و من حس مادر بودن بهم دست می داد و‌ به وجد می آمدم.

امتیاز شما