امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ناکامی آمریکا در کنترل همه‎گیری کرونا از نگاه پرس تی وی

مشاهده ۵۴۹
۱۳۹۹/۰۵/۰۴- ۱۳:۱۱

شکست آمریکا در مهار ویروس کرونا بعد از گذشت 6 ماه، در برنامه این هفته «ما مردم» شبکه پرس تی وی، بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه با اشاره به موفقیت کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آلمان در مقابله با کرونا باوجو درگیری شدید و شیوع بالای این بیماری، علل شکست آمریکا در مواجهه با این ویروس و ابتلای 4 میلیون نفر و مرگ 140 هزار نفر بر اثر این بیماری در این کشور به نقد و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
این برنامه همچنین با اشاره به زیر سوال رفتن رهبری آمریکا در پی این همه‎گیری و نمایان شدن بیش از پیش شکاف سیاسی و نابرابری‌های اجتماعی و نژادی در این کشور به گفت‎وگو درخصوص توجه نکردن دولت ترامپ به توصیه‌های متخصصان برای مقابله با ویروس کرونا، کمبود بودجه برای بهداشت عمومی، شتاب برای بازگشایی اقتصادی از سوی وی و مقدم دانستن اقتصاد و انتخاب مجدد خود بر سلامت عمومی در آمریکا می‌پردازد.
در ادامه، این برنامه با اشاره به تهدید اقتصاد شکننده آمریکا در پی موج دوم کرونا در این کشور، عقب افتادن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها را بررسی می‎کند.
این برنامه همچنین با نگاهی به تصویب توافقنامه حاوی انتقال داده‌های شهروندان اروپا به ایالات متحده به واکاوی این توافق از سوی ماکس اسکریمز مدافع حفظ حریم خصوصی می‎پردازد و ادعای وی مبنی بر عدم محافظت قوانین امنیت ملی ایالات متحده از شهروندان اتحادیه اروپا در برابر آسیب‎های دولت، گلایه اروپایی‌ها از نظارت ایالات متحده و بازبینی اطلاعات هنگام انتقال، افزایش تنش میان آمریکا و اروپا به دلیل وضع تحریم‎های آمریکا برای کمپانی‌های اروپایی همکار در خطوط لوله نفتی نرد استریم 2 و ترک استریم 2، تلاش کشورهای اروپایی برای دستیابی به استقلال دیپلماتیک و امنیتی بیشتر از آمریکا و اقدام ترامپ برای مقابله با این تلاش ها را به نقد می‎کشاند.
نگاهی به افزایش همکاری مالی و استراتژیک اروپا با چین به عنوان یک راه موثر برای جدایی بیشتر از آمریکا نیز از دیگر مباحث گفت‎وگو در این برنامه است.
«ما مردم» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی شنبه 4 مرداد ساعت 21، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:05 بامداد، 8 و 19 و سه‎شنبه ساعت 4 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما