امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تحلیل سفر ظریف به عراق و سفر نخست وزیر عراق به تهران در «کنکاش» شبکه جام‎جم

مشاهده ۷۱۵
۱۳۹۹/۰۵/۰۴- ۱۴:۱۰

برنامه «کنکاش»، شنبه 4 مرداد ماه ( 25 جولای 2020 ) با موضوع تحلیل و بازتاب سفر ظریف به عراق و سفر نخست وزیر عراق به تهران از شبکه جهانی جام‎جم پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، باوجود اینکه مقامات ایرانی و عراقی هموراه درصدد گسترش و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و استراتژیک باهم هستند. سفر دکتر ظریف به همسایه غربی ایران یعنی کشور عراق و پس از آن سفر نخست وزیر عراق به ایران بازتاب و گمانه‌زنی‌های بسیاری را در رسانه‌ها و مجامع سیاسی در بر داشته است.
بر همین اساس، برنامه «کنکاش» این هفته از دکتر روح‎الله قاسمیان (کارشناس مسائل غرب آسیا) و دکتر سیدرضا صدرا الحسینی (کارشناس مسائل غرب آسیا) دعوت کرده‎اند تا ابعاد گوناگون این دیدارها را واکاوی کنند.
در بخش مستند برنامه نیز فیلمی از تاریخچه روابط دو کشور ایران و عراق در دوره صدام و حضور منافقان در این کشور و در نهایت عملیات مرصاد و دوره جدید روابط دو کشور با حضور آمریکا و مداخلات آن برای به هم ریختن عراق تهیه شده است که تقدیم بینندگان می‌شود.
برنامه «کنکاش» شنبه 4 مرداد ماه، ساعت 20:45، به وقت تهران به‌صورت زنده از شبکه جهانی جام‎جم و تکرار آن روز بعد در ساعت‎های 1:30 و 14:30 به وقت تهران روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما