امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در ویژه برنامه‌های صداوسیمای آذربایجان شرقی
در ویژه برنامه‌های صداوسیمای آذربایجان شرقی

تبیین نقش امام محمد باقر (ع)در گسترش علم در دنیای اسلام

مشاهده ۵۸۷
۱۳۹۹/۰۵/۰۶- ۱۳:۱۲
تعداد بازدید:587

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در سوگ شهادت امام محمدباقر(ع)، ویژه برنامه‌های مختلفی را تقدیم مخاطبان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی سهند در ویژه برنامه«صراط» به تهیه‌کنندگی کوروش رزمی‌ و کارگردانی محمدباقر وثوقی، به زندگی سراسر نور و برکت پنجمین امام شیعیان جهان می‌پردازد. در این برنامه با دعوت از کارشناسان حوزه و دانشگاه، تاثیر ایشان در زنده نگه‌داشتن مظلومیت حضرت سیدالشهداء و یاران باوفایشان در واقعه کربلا، سیره و اخلاق ، نقش بی‌نظیر ایشان در گسترش علم و دانش در دنیای اسلام و همچنین موضوع مهمی چون از بین رفتن حکومت بنی‌امیه و بر سر‌کار‌آمدن بنی‌عباس و مشاجرات و درگیری‌های سیاسی بین دو قوم بررسی می‌شود.   

صدای استانی این مرکز هم علاوه بر پرداختن به موضوع شهادت امام محمدباقر(ع) در برنامه‌های روتین خود، ویژه برنامه«آخرین یادگار کربلا» را به تهیه‌کنندگی عبادی و گویندگی محمد بهروزی در سالروز شهادت آن حضرت به مدت 30 دقیقه پخش می‌کند. گفتنی است این برنامه کاری از همکاران رادیوشهر مراغه است.

رادیو برون‌مرزی تبریز هم در شب شهادت امام محمدباقر(ع)، ویژه برنامه«ولایت بایراقی»(پرچم ولایت) را به تهیه‌کنندگی نسرین میلانی‌زاده به مدت 40 روی آنتن می‌برد. در این برنامه زندگی پر‌فراز و نشیب پنجمین امام شیعیان جهان، وضعیت جامعه در دوران امامت ایشان و تغییر خلافت از بنی‌امیه به عباسیان و در نهایت چگونگی شهادت ایشان مرور می‌شود. گفتنی است برنامه‌های«مشکات»، «سلام دینله ییجی»، «پنجره» و ... از دیگر تمهیدات رادیو برون مرزی تبریز برای مخاطبان خود در آن سوی مرزهای ایران اسلامی در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز است.

امتیاز شما