امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخاب تهیه‌کننده رادیو گیلان به عنوان داور جشنواره 2020 ABU Prizes

مشاهده ۱۷۷
۱۳۹۹/۰۵/۰۷- ۱۲:۰۸

مهدی آذری، تهیه‌کننده رادیو گیلان به عنوان یکی از داوران بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره 2020 ABU Prizes انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  مهدی آذری، تهیه‌کننده صدای مرکز گیلان به عنوان یکی از چهار داور بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره 2020  ABU Prizes برگزیده شد. وی در این بخش در کنار داورانی از کشورهای ژاپن، میانمار و انگلستان به بررسی و گزینش نمایش‌های رادیویی حاضر در جشنواره امسال می‌پردازد.
مهدی آذری متولد سوم اردیبهشت 1357 در رشت بوده و از 11 سالگی کار حرفه‌ای تئاتر و همکاری با رادیو را شروع کرده است؛ از 1373 همکاری دائم با رادیو داشته و در کارنامه هنری‌اش، تولید آثار مختلف همچون فیلم کوتاه، کار رادیو، نمایش و تئاتر به چشم می‌خورد. وی در سال‌های اخیر با ایجاد پیوستگی میان دانش نمایش، با علم نمایش رادیویی، به سبکی به نام نمایش رادیویی مدرن رسیده، سبکی که از 2016 در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.
این تهیه‌کننده موفق رادیو گیلان تاکنون دو بار تندیس بهترین نمایش رادیویی ABU را به دست آورده و از دیگر افتخارات او می‌توان به دو بار قدردانی نمایش رادیویی در همین جشنواره، نامزدی کسب رتبه برتر در جشنواره تخصصی نمایش‌های رادیویی لندن، دو بار جایزه کاسپین دریمز (رویاهای خزری) روسیه و دو بار جایزه بهترین اثر جشنواره نمایش‌های رادیویی پاریس اشاره کرد. او همچنین دو بار به عنوان داور در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های رادیویی لندن انتخاب شده است.
گفتنی است جشنواره 2020  ABU Prizesبزرگ‌ترین جشنواره رسانه‌ای دنیا محسوب می‌شود، زیرا از نظر جغرافیایی پهنه گسترده‌ای را در بر گرفته و سه چهارم مردم کره زمین بیننده و شنونده شبکه‌هایی هستند که عضو ABU  به شمار می‌روند. در حال حاضر شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از 157 کشور عضو جامعه برودکست آسیا و اقیانوسیه هستند، کشورهایی که تنها در این دو قاره نبوده و برخی از آنها از قاره‌های اروپا و آمریکا نیز به عضویت ABU در آمده‌اند.
بنابر اعلام دفتر اصلی ABU که در کوالالامپور مستقر است، برگزاری جشنواره امسال با در نظر گرفتن شرایط شیوع بیماری کرونا، در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد. به همین دلیل در حاضر حاضر تمام مراحل از جمله داوری‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

امتیاز شما