امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صدای استان‌ها به مناسبت عید قربان و روز عرفه

مشاهده ۴۶۶
۱۳۹۹/۰۵/۰۷- ۱۳:۵۳

200 ساعت ویژه برنامه رادیویی به مناسبت عید قربان و روز عرفه، از شبکه‌های رادیویی استانی پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت فرا رسیدن عید قربان و روز عرفه، ویژه برنامه‌های رادیویی مختلفی در مراکز استانی رسانه ملی تدارک دیده شده است.
بر این اساس بیش از 200 ساعت ویژه برنامه تولید شده که هم‎زمان با عید سعید قربان و روز عرفه پخش می‎شود، همچنین برنامه‌های زنده‌ای هم در این روز روی آنتن مراکز می‎رود که سهم هر شبکه حدود دو تا سه ساعت است.
در 33 شبکه رادیویی استانی و رادیو زیارت، هم‎زمان در روز عرفه و عید سعید قربان ویژه برنامه‎هایی باهدف افزایش نشاط و انبساط خاطر جمعی و فردی، طراحی و تولید شده است.
از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‎هایی چون «نجوای بیداری»، «قرار بندگی»، «چراغ‌های دل‌ها»، «بر آستان جانان»، «تا ملاقات خدا»، «راه روشن»، «آوای دز»، «صدای پای کاروان» و «لحظه‌های اجابت» اشاره کرد که از رادیوهای استانی شنیده می‌شوند.
این ویژه برنامه‎ها در ساختارهای مختلف ترکیبی، مجله‎ای، مسابقه، نمایش و میزگرد برای مخاطبان استانی تولید و پخش می‌شوند.
فضیلت و آداب عید سعید قربان و روز عرفه، معرفی مراسم و آیین‎های گرامیداشت عید سعید قربان و روز عرفه در میان اقوام و مذاهب مختلف کشور، نیایش و تاثیر آن در زندگی و تحلیل موضوع قربانی در ادیان از جمله اسلام و همچنین رعایت نکات بهداشتی به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا، محور اصلی این برنامه‌ها به شمار می‎‎روند.
پخش زنده دعای عرفه، بررسی اهمیت دعای روز عرفه در اسلام، فضایل و برکات روز عرفه را در کلام رهبر معظم انقلاب، خاطرات شیرین در عید قربان از دیگر محورهای این برنامه‌ها است.

امتیاز شما