امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نخستین فراخوان «طرح و ایده» در رادیو اربعین

مشاهده ۵۹۰
۱۳۹۹/۰۵/۰۷- ۱۵:۰۸

رادیو اربعین با اعلام فراخوان «دریافت طرح و ایده» از تجارب و ایده‌ها و طرح‎های نخبگان، برنامه‎سازان و تهیه‎کنندگان رادیویی بهره‎مند می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همکاران رادیو اربعین تلاش می‌کنند در ایام ماه صفر و در آستانه اربعین حسینی با رویکردی جدید و نوآورانه، برنامه‌های رادیویی متنوعی را تولید و پخش کنند، از این رو این شبکه رادیویی در نظر دارد با اعلام فراخوان «دریافت طرح و ایده» از تجارب و ایده‌ها و طرح‎های نخبگان، برنامه‎سازان و تهیه‎کنندگان رادیویی بهره‎مند ‎شود.
بر اساس این فراخوان، برنامه‌های رادیو اربعین در قالب‎های متنوع برنامه‎سازی از جمله مجله‌های رادیویی (صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی و شامگاهی)، ساختارهای نوین (آنونس، مستند، مینی فیچر، گفت‎وگو و گفتار محور، چند رسانه‎ای و نمایش، تولید و پخش می‎شود.
برخی از محورهای موضوعی فراخوان رادیو اربعین بدین شرح است: 
اربعین محور وحدت ایران و عراق، نهضت جهانی اربعین ناظر بر شعار الحسین سفینه النجاه، فلسفه زیارت و مراسم جهانی اربعین، برجسته‎سازی خصلت یاران امام حسین (ع)، جهانی شدن تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، همدلی و مواسات مومنانه محبان سیدالشهدا، استکبارستیزی و مقابله با ایران هراسی، زنان مقاومت؛پیام‌آوران عاشورا و اربعین، تربیت فردی اجتماعی و خانوادگی در مکتب حسینی، شهدای جبهه مقاومت اسلامی‌با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تربیت فردی اجتماعی و خانوادگی در مکتب حسینی و معنویت و مناسک دینی راه برون رفت از چالش‎های (ابتلائات) دنیوی.
همچنین بدیهی است هر گونه تصمیم در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری پیاده‎روی اربعین حسینی با توجه شرایط خاص دوران انتشار بیماری کرونا در جهان و از جمله کشورهای ایران و عراق منوط به اعلام سازمان‌ها و نهادهای متولی است و رادیو اربعین در این خصوص بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین کشور عمل می‌کند.

براساس پیش‎بینی‌ها، یکی از محورهای موضوعی این فراخوان به «بهداشت و سلامت در اربعین» اختصاص یافته است.

فعالیت رادیو اربعین از ۲۹ شهریور ماه آغاز می‎شود و تا ۲۶ مهرماه ۱۳۹۹ (ایام ماه صفر) ادامه دارد.

تهیه‎کنندگان و برنامه‎سازان رادیویی می‎توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را در قالب‎ها و ساختارهای اعلام شده تا تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ در قالب فایل word به طرح و برنامه‎ریزی رادیو اربعین واقع در طبقه اول ساختمان شهدای رادیو – اتاق شماره ۷ و تلفن ۲۲۱۶۷۹۷۰ ارسال کنند.

امتیاز شما