امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های شبکه قزوین در دهه امامت و ولایت

مشاهده ۵۳۳
۱۳۹۹/۰۵/۰۸- ۰۷:۵۳

شبکه قزوین از عید قربان تا عید غدیر ویژه برنامه‌های «ستاره باران»، «قربان خدا»، «عید ولایت» و ... را روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز قزوین ویژه برنامه«ستاره باران» را با هدف تشریح آثار واقعه غدیر خم در تاریخ اسلام، بسترهای شکل‌گیری واقعه غدیر خم و جانشینی پیامبر(ص) و آشناسازی مخاطبان با تاریخچه عید قربان و فلسفه ظهور این عید بزرگ در اسلام روی آنتن می‌برد. این برنامه که از محل سرای سعدالسلطنه شهر قزوین به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود، شامل بخش‌های مختلفی چون گزارش مردمی، موسیقی و سرود، انعکاس جشن‌های مردمی در سطح شهر و گفت‌وگوی کارشناسی است. برنامه«ستاره باران» به تهیه‌کنندگی سیدمحمد بهرامی و کارگردانی کیانوش بهاروند، هرشب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه تقدیم مخاطبان می‌شود.

همچنین در ویژه برنامه رادیویی«قربان خدا»، عید قربان به‌عنوان جشن بزرگ مسلمین برای مخاطبان تبیین می‌شود. ویژه برنامه رادیویی«عید ولایت» نیز واقعه‌ غدیر خم را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع معرفی و جایگاه امامت و ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را بر اساس مستندات روایی و قرآن بررسی می‌کند. برنامه«عید ولایت» شامل بخش‌های مختلفی همچون گزارش مردمی، گفت‌وگوی کارشناسی، مداحی، شعرخوانی توسط شاعران استان در مدح و منقبت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و مسابقه تلفنی است.

ویژه برنامه«قربان خدا» به تهیه‌کنندگی آمنه پاکدامن، روز جمعه 10 مرداد ساعت 9:30 به مدت 90 دقیقه و ویژه برنامه«عید ولایت» به تهیه‌کنندگی سمانه برزگر، روز شنبه 18 مرداد ساعت 9:30 به مدت 90 دقیقه از رادیو قزوین روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما