امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«میراث کهن» اصفهان به روایت تصویر

مشاهده ۱۳۶۳
۱۳۹۹/۰۵/۰۸- ۱۰:۵۶

مجموعه مستند «میراث کهن 3» با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و بوم‎گردی، میراث فرهنگی و صنایع دستی بعضی از شهرستان‎های استان اصفهان تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کار ساخت و ساز این مجموعه از سال ۱۳۹۷ با ایجاد تفاهم‎نامه‎ای بین صداوسیمای مرکز اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد.
در سال 97 و تولید فصل اول این مجموعه در 12 قسمت، به آثار تاریخی شش شهرستان غرب استان شامل خوانسار، گلپایگان، چادگان، فریدونشهر، فریدن و بویین و میاندشت پرداخته شد و در سال 98 فصل دوم میراث کهن در 16 قسمت جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف شهرهای شرقی اصفهان شامل سجزی، کوهپایه، تودشک، هرند،اژیه و شهرستان ورزنه معرفی شد.
در ادامه تولید این مجموعه مستند، «میراث کهن 3» به تازگی مراحل تصویربرداری را پشت سر گذاشته و هم اکنون در حال تدوین و صداگذاری است.
«میراث کهن 3» باهدف بررسی جاذبه‌ها شهرستان‎های نایین و اردستان و مناطق مختلف این دو شهرستان در ۱۸ قسمت، با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تهیه شده است.
همچنین در ادامه تولید این مجموعه، در آینده به معرفی جاذبه‌های گردشگری در دیگر نقاط شهرستانهای استان پرداخته می‎شود.
این مجموعه با مشاوره و راهنمایی و نظارت کارشناسان و مدیران ارشد اداره میراث فرهنگی و به تهیه‎کنندگی و کارگردانی مجید عکاف زاده و سید حسن حسینی، تدوین و صداگذاری محسن‌هاشمی، تصویربرداری حفیظ الله قاسمی، دستیاری تصویر امیر فضل اللهی، صدابرداری پشوتن تهماسبی و روح الله رفیعی، موسیقی هومن همامی و نویسنده و گویندگی متن بهمن داوری تولید می‌شود.

امتیاز شما