امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

با کاروان شعر و موسیقی در قلمرو فرهنگ

مشاهده ۴۷۹
۱۳۹۹/۰۵/۰۸- ۱۱:۰۰

شبکه رادیویی فرهنگ 8 مرداد در برنامه‌های«با کاروان شعر و موسیقی»، «در قلمرو فرهنگ»، و ««ده‌ترین» به موضوع‌های مختلفی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» امروز، قطعه«رسوای زمانه» با ترانه‌سرایی بهادر یگانه و اثر ماندگار استاد همایون خرم را بررسی می‌کند. در این برنامه ضمن پخش این قطعه با صدای علیرضا قربانی، شناسنامه این اثر و چگونگی شکل‌گیری شعر و ترانه و ملودی آن بیان می‌شود. برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی ساعت 12:15 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه «در قلمرو فرهنگ» 8 مرداد با موضوع چرا در خانه گل و گیاه  نگهداری کنیم؟، روی موج رادیو فرهنگ می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی نازنین حاج سیف‌الله، ساعت ۱۲:۳۰ روی موج  اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز شنیده می‌شود.

بازارهای سنتی، جدا از مساله خرید و پیدا‌کردن سوغاتی، محلی شگفت‌انگیز برای شناخت بیشتر فرهنگ اقوام و سنت‌های آنها است. اکثر شهرهای ایران، یک بازار سنتی معروف دارند که همیشه شلوغ و پر رفت‌وآمد است. اما بهترین بازارهای سنتی ایران در کدام شهرها واقع شده‌اند؟ برنامه«ده‌ترین» چهارشنبه 8 مرداد، برترین بازارهای سنتی ایران را معرفی می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی نازنین حاج سیف‌الله و گویندگی احسان همتی، از ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌شود.

امتیاز شما