امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
آمار عملکرد معاونت‌های برنامه ساز در سال 1398
آمار عملکرد معاونت‌های برنامه ساز در سال 1398

انعکاس عملکرد قوای سه گانه در آئینه رسانه ملی

مشاهده ۸۹۸
۱۳۹۹/۰۵/۰۸- ۱۱:۳۵
تعداد بازدید:898

اداره کل آمار و توسعه فنآوری اطلاعات معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت آمار عملکرد معاونت‌های برنامه‌ساز رسانه ملی را طی سال گذشته در زمینه عملکرد قوای سه‌گانه اعلام کرد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آمار ارائه شده در زمینه موضوعات انعکاس اقدامات قوۀ مجریه، اقدامات مسئولان قوۀ قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های شبکه‌های سراسری، استانی، برون‌مرزی و بخش‌های خبری به این شرح است:

اقدامات قوۀ مجریه در برنامه‌های صدا‌وسیما

  براساس اطلاعات گردآوری‌شده در اداره کل آمار و اطلاعات معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت،  عملکرد معاونت‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات قوۀ مجریه در برنامه‌های صدا‌وسیما»» در سال 1398، بیش از  6هزارو 693هزار ساعت بوده ‌است.

از این میزان، شبکه‌های  سراسری رادیویی هزار و 636ساعت، شبکه‌های سراسری تلویزیونی 724 ساعت، شبکه‌های رادیویی استانی هزار و371 ساعت، شبکه‌های تلویزیونی استانی هزارو 88ساعت، شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی 39ساعت، بخش‌های خبری رادیویی  153ساعت و بخش‌های خبری   تلویزیونی هزارو680ساعت در این خصوص کار کرده‌اند.      

بر مبنای این اطلاعات، «شبکۀ رادیویی گفت‌و‌گو» درمیان دیگر رادیوهای سراسری با  971 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته ‌است.

«شبکۀ خبر» نیز در میان شبکه‌های تلویزیونی سراسری،  با 586:22 ساعت، بیشتراز سایر شبکه‌ها به این موضوع پرداخته است.

«رادیوی مرکز خوزستان » با 168ساعت، و «شبکۀ تلویزیونی مرکز قم » با 80 ساعت، در میان شبکه‌های استانی در زمینه پرداختن به این موضوع از همتایانشان در استان‌ها پیشی گرفته‌اند.

«شبکۀ برون‌مرزی  العالم» نیز رکورد 39 ساعت را در این زمینه ثبت کرده است.

انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات مسئولان قوۀ قضائیه

براساس آمار دیگری از این اداره کل، حاصل عملکرد معاونت‌های برنامه‌ساز سازمان در زمنیه موضوع «انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات مسئولان قوۀ قضائیه دربرنامه‌های صدا و سیما» در سال 1398، 761 ساعت برنامه می‌باشد که از این میزان در شبکه‌های سراسری رادیو87ساعت، شبکه‌های سراسری تلویزیون 36ساعت، شبکه استانی رادیویی183 ساعت، شبکه استانی تلویزیونی  175ساعت، بخش‌های خبری رادیویی 33ساعت و بخش‌های خبری تلویزیونی 246 ساعت برنامه به این موضوع اختصاص یافته است.                       

بنابر آمار ارائه شده، در میان رادیوهای سراسری، رادیو «گفت‌وگو» با 45 ساعت، بیشتر از سایر شبکه‌ها در این زمینه برنامه داشته و شبکۀ پنج در میان شبکه‌های سراسری تلویزیونی  با 5ساعت، از سایر شبکه‌ها پیشی گرفته است.

شبکۀ رادیویی «مرکز اصفهان» نیز  با 39 ساعت، و شبکۀ تلویزیونی «مرکز فارس» با 25 ساعت، بیشترین میزان پخش را در این زمینه داشته‌اند.

انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی

 همچنین بنا بر آمار، عملکرد معاونت‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های صداو سیما» در سال 1398 هزار و 624 ساعت برنامه بوده است که از این میزان، در شبکه‌های سراسری رادیویی  736ساعت برنامه، شبکه‌های سراسری تلویزیونی 177ساعت، شبکه‌های رادیویی استانی 222 ساعت، شبکه‌های تلویزیونی استانی 260 ساعت،شبکه برون مرزی تلویزیون 11ساعت، بخش‌های خبری رادیویی 18 ساعت و بخش‌های خبری تلویزیونی 200 ساعت برنامه در این زمینه تولید شده است.

از شبکه‌های رادیویی سراسری،  «رادیو گفت‌و‌گو» با 553 ساعت،  و  «شبکۀ خبر» با  94 ساعت، بیشترین زمان را به این موضوع اختصاص داده‌اند. در شبکه‌های رادیویی استانی نیز شبکۀ «رادیویی مرکز همدان» با  20 ساعت، و شبکۀ تلویزیونی مرکز «خراسان رضوی»  با 24 ساعت، در میان سایر شبکه‌های اسانی در پرداختن به این موضوع پیشرو بوده‌اند. شبکه برون‌مرزی «العالم» نیز در این زمینه 10 ساعت برنامه پخش کرده است.

 

امتیاز شما