امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال شهرستان آوج

مشاهده ۳۱۳
۱۳۹۹/۰۵/۰۹- ۱۲:۲۴

ایستگاه‌های دیجیتال شهرستان آوج به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آئین افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال شهرستان آوج با حضور جمالی‌پور، استاندار قزوین، عباسپور، نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی، یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، انبارلویی، مدیرکل صدا‌سیمای قزوین و علیرضایی، فرماندار آوج به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 مدیرکل صدا‌سیمای قزوین در مراسم بهره برداری از فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی گفت: برای پوشش بهتر شبکه‌های سراسری و استانی در استان قزوین، راه اندازی ۱۲ فرستنده در دستور کار قرار گرفته‌است که امروز ۶ فرستنده به بهره برداری رسیده و ۶ فرستنده دیگر نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید. در تلاش هستیم با انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری و تأمین اعتبارات لازم، شاهد انقلاب دیجیتالی در استان باشیم.

انبارلویی با بیان اینکه شهرستان آوج با جمعیتی معادل 43787 نفر توسط 28 ایستگاه ماهواره‌ای تحت پوشش شبکه‌های صدا‌وسیما قرار دارد گفت: طی سال‌های 93 و 94 دو ایستگاه گرمک و آبگرم از فرستنده آنالوگ به دیجیتال تغییر پیدا کرد و با ادامه این روند در سال 96 نیز 14 ایستگاه دیگر به این تعداد افزوده شد و جمعیتی معادل 24192 نفر، تحت پوشش فرستنده دیجیتال قرار گرفتند. این افزایش 55 درصدی، پوشش دیجیتال شهرستان را به حدود 80 درصد ارتقاء داد.

 گفتنی است با افتتاح این فرستنده‌ها، در مجموع ۶ ایستگاه (سنگاوین، چاه برف، دانک، منصور، نصرت آباد و کامشکان) راه اندازی شد و جمعیت ۱۸۰۹نفر(۴ درصد جمعیت شهرستان) تحت پوشش شبکه‌های تلویزیونی یک، دو، سه ،چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، نسیم، مستند، نمایش، افق، آی فیلم، پرس تی وی، ورزش، پویا، استانی و رادیو نمای استانی و ۱۷ رادیوی ملی و یک رادیوی استانی قرار گرفتند.

امتیاز شما