امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

استقبال صداوسیمای آذربایجان شرقی از عید غدیر

مشاهده ۷۱۹
۱۳۹۹/۰۵/۱۱- ۱۳:۴۷

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ویژه برنامه­‎های متنوعی برای دهه ولایت و امامت تهیه دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  برنامه‌های «سحرلر»، «محبت اجاغی»، مسابقه «آیدین لیق»، «تبریزیم» و «گئجه لر» هر روز در ایام دهه ولایت به‎صورت ویژه از سیمای سهند به روی آنتن می‎رود.
در این برنامه‌ها آیتم‎های مختلفی چون صحبت‎های کارشناسان در خصوص فلسفه دهه امامت و ولایت، بررسی شیوه اعلام جانشینی حضرت علی علیه السلام از سوی پیامبر اکرم صلی الله در بازگشت از حَجَّةُ الوداع، پرداختن به اهمیت حادثه غدیر در جوامع اسلامی، موسیقی‌های ملی- محلی و عاشیقی، حضور میهمانان حوزه‌های مختلف در برنامه و بخش‎های طنز در نظر گرفته شده است و سعی می‌شود اوقات و لحظات شاد و فرح­بخشی برای مخاطبان شبکه سهند خلق شود.

همچنین ویژه برنامه «الغدیر» در این ایام به تهیه‎کنندگی پورستار و کارگردانی دلکاری، روی آنتن سیمای استانی می‎رود. در این برنامه کتاب ارزشمند الغدیر به قلم عبدالحسین امینی معروف به علامه امینی مورخ، نسخه‌شناس و از علمای بزرگ شیعه در قرن چهارده هجری قمری به صورت خاص بررسی می‌شود. الغدیر یکی از تالیفات این دانشمند بزرگ اسلامی است که در اثبات ولایت علی بن ابی‌طالب بلافصل بعد از پیامبر و اثبات مذهب شیعه نوشته شده است. 

معاونت صدای مرکز آذربایجان شرقی هم در برنامه‌های روتین «سحرلر»، «خانواده»، «آخشاملار»، «صدای ورزش»، «فصل جوانی»، «کندیمیز»، «دعوت»، «ترانه باران» و ... بخش‎های ویژه و متعددی را به مناسبت این عید سعید برای مخاطبان خود مهیا کرده است.  

ویژه برنامه‌های «نجوای عارفانه»، «تبلور بندگی»، «حاجیلار بایرامی» (ویژه عید قربان در 120 دقیقه)، «دری به خانه خورشید»، «در سایه سار خورشید»، «هدایت سَماسی»، «امام آینه‌ها»، نمایش‎های «عطر گل یاس و یاران ولایت»، «نبأ عظیم»، «جشن آسمانی»، «قند و عسل» و «ولایت بایرامی» (ویژه عید غدیر خم در 180 دقیقه ) از جمله تدارکات صدای استانی مرکز آذربایجان شرقی در عید سعید غدیر خم است.
در این برنامه‌ها بخش‎های متعددی چون قطعات کوتاه و شاد طنز، گزارش‎های مردمی، موسیقی‌های ملی و محلی و فولکلوریک، برقراری ارتباط با مراکز شهرهای مذهبی، بررسی زندگی یاران پیامبر اسلام در قالب نمایش، گزارش‎های مردمی و ارتباط با گزارشگران سایر مراکز و .. گنجانده شده است که تقدیم شنوندگان رادیو می‌شود.

رادیو برون مرزی این مرکز هم در دهه ولایت با ویژه برنامه‌های « غدیر اوکیانی» (اقیانوس غدیر ، ویژه عید غدیر)، «ولایت بایرامی» ( ویژه عید غدیر )، «مشکات» ( ویژه دهه ولایت و موسم حج )، «جُنگ هفته»، «سیزه سلام»، «پنجره»، «چراغ»، «سخنرانی»، «سلام دینله ییجی»، « اسلام غنچه لری»، «سوزلو ساز» و «قیزیل سقاخانا» در خدمت شنوندگان آذری زبان آن سوی مرزها می‎شود.

در این برنامه‌ها بخش‎های مختلفی چون نقش امامت و ولایت در زندگی انسان‎ها، شرح زیارت جامعه، امام شناسی، بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی واقعه غدیر، بررسی شعر ولایی در موسیقی عاشیقی، فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص امامت و ولایت و نیز موسیقی و آهنگ‎های شاد تقدیم مخاطبان می‎شود.

معاونت فضای مجازی مرکز آذربایجان شرقی هم با تهیه و تولید انواع ویدئوکلیپ‎ها، عکس نوشت، موشن گرافی، اینفوگرافی در شبکه‌های اجتماعی و صفحات شبکه سهند در فضای مجازی مخاطبان خود را همراهی می‌کند.

امتیاز شما