امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

عزم جدی صدا‌وسیمای گلستان و جهاد دانشگاهی برای توسعه استان

مشاهده ۳۳۶
۱۳۹۹/۰۵/۱۲- ۰۸:۳۵

در دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با مدیرکل صدا‌وسیمای این استان مقرر شد جهاد دانشگاهی بستر برگزاری برنامه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را با مشارکت رسانه استانی فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز گلستان در این جلسه، ضمن تبریک فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: اتکا و باور به توان جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نام گرفته، شود. منتظر حجت با بیان اینکه استان گلستان از ظرفیت بالایی در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری برخوردار است گفت: لازمه بهره‌برداری مناسب و اصولی از این ظرفیت‌های خدادادی در رشد و شکوفایی استان، هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب توسط متولیان این امر است.
وی افزود: رسانه ملی  و استانی می‌تواند کمک کار همه نهادها و دستگاه‌هایی باشد که برای توسعه و پیشرفت و بالندگی گام برمی‌دارند و بی تردید جهاد دانشگاهی از جمله این نهادهاست.
سرپرست جهاددانشگاهی استان، نیز «فرهنگ»، «آموزش» و «پژوهش» را سه راهبرد اصلی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: ما به دنبال پیوند آموزش با اشتغال و کارآفرینی هستیم و برای رسیدن به این امر، نیازمند همکاری رسانه ملی  و استانی به منظور معرفی دستاوردها ، راهبردها و خدمات آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی برای رفع معضلات استان گلستان به ویژه در حوزه صنعت و تولید هستیم.
وی تصریح کرد: صدا‌وسیما به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ، آموزش و پژوهش است و برنامه‌های آن با توجه به برد اجتماعی و پوشش سراسری می‌تواند نقش اساسی در اطلاع رسانی و همچنین گسترش علم آموزی و پژوهش داشته باشد.
در پایان این نشست مقرر شد تعامل صدا‌وسیمای مرکز گلستان و جهاد دانشگاهی استان افزایش یابد و همچنین جهاد دانشگاهی بستر برگزاری برنامه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را با مشارکت صداو سیمای استان ایجاد کند.

امتیاز شما