امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

گذر از هفت‎خان اخذ مجوزهای کسب و کار با «چوب خط»

مشاهده ۴۶۵
۱۳۹۹/۰۵/۱۳- ۱۵:۰۷

برنامه تلویزیونی «چوب خط»، دوشنبه شب 13 مرداد با موضوع مشکلات اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کار، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، مهمان برنامه این هفته «چوب خط» شبکه افق سیما، با حضور در این برنامه به بررسی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان برای اخذ مجوز راه‎اندازی کسب و کارهای جدید می‎پردازد. در بخش گفت‎وگوی تلفنی برنامه هم با رحیم فتحی، کارآفرین نمونه کشوری گفت‎وگو می‌شود. «چوب خط» به تهیه‎کنندگی علی مروی، دوشنبه شب‎ها ساعت 22 به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‎رود.
ماجراجویی در مسیر «رودخانه قرمز» با شبکه افق
رودخانه‌ها در ایران دارای اهمیت زیادی هستند، از دوران کهن که بشر زندگی کوچ نشینی داشت تا زمانی که یکجانشینی رونق گرفت و اولین روستاها و سپس شهرها بنیان گذاشته شدند. از جمله رودخانه‌های مهم ایران می توان به سرباز اشاره کرد که در نقش مهمی در کسب و کار و زندگی بسیاری از مردم برخی استان سیستان و بلوچستان دارد. رودخانه فصلی و پرآب سرباز، به سرزمین‌های پیرامونی خود نشاط و زندگی بخشیده و منطقه را سرسبز و آباد کرده است؛ از دیگر نکات حائز اهمیت درخصوص این رود، زندگی تمساح‎های پوزه کوتاه در آن است که در زبان محلی به گاندو معروفند. مستند «رودخانه قرمز» در سه قسمت روزهای یکشنبه تا سه‎شنبه این هفته، ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می‌شود.
«چمرانم آرزوست» در افق
چمران تحصیلات خود را در رشته الکترومکانیک به پایان برد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و درجه دکتری در فیزیک پلاسما کسب کرد اما دست سرنوشت او را به مسیر دیگری برد چرا که پس از گذراندن آموزش‌های نظامی در مصر، به لبنان رفت و به همراه موسی صدر، در تشکیل جنبش امل نقش مؤثری داشت و از فرماندهان آن شد. شهید مصطفی چمران از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که با شروع جنگ، به اهواز رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم تشکیل داد. از دیگر اقدامات قابل توجه او ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی‌ بود که در منطقه حضور داشتند. مصطفی چمران در 31 خرداد ماه 1360 در مسیر دهلاویه -سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش در 49 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید. مستند «چمرانم آرزوست» کاری از دفتر نمایندگی صداوسیما در لبنان به زندگی و مبارزات شهید چمران از تحصیلات در آمریکا تا شهادت او می‌پردازد. این مستند ساعت 20 روز دوشنبه 13 مرداد و تکرار آن ساعت 5 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
زخم‎هایی بر بلندای بام ایران
جنگل‎های غرب کشور، به ویژه در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری که به بام ایران مشهور هستند، یکی از اکوسیستم‎های طبیعی مهم کشورمان به شمار می‎روند، سرمایه‎ای ملی که بیشتر شامل درختان بلوط است. البته تنوع و کیفیت گونه‌های گیاهی در این مناطق بسیار فراوان‎تر از این حرفاست. مستند «همین زخم‎هایی که نشمرده‎ایم» درباره نابودی این جنگل‎ها ساخته شده است؛ این مستند در ارتباط با تخریب جنگل‎های غرب کشور و خصوصا درختان بلوط استان لرستان تولید شده است و فاجعه و مصیبتی را که تنوع و کیفیت جنگل‎ها را تحت تأثیر قرار داده است بررسی می‎کند. این مستند به نویسندگی، پژوهش، کارگردانی و تهیه‎کنندگی مریم سادات مومن زاده به چگونگی نابودی جنگل های بلوط زاگرس می‌پردازد و تلاش می‌کند در گفت‎وگو با کارشناسان و مردم، خطری را که کاملا احساس می‌شود به مسئولان گوشزد کند. «همین زخم‎هایی که نشمرده‎ایم» دوشنبه 13 مرداد ساعت 18 و بازپخش آن ساعت 14:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‎شود.

امتیاز شما