امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

کشتار ایزدی‌ها هشتگ پربازدید شبکه العالم

مشاهده ۳۸۱
۱۳۹۹/۰۵/۱۴- ۱۵:۳۱

هشتگ کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق در ششمین سالگرد جنایت گروه تروریستی وهابی داعش علیه اقلیت ایزدی در این برنامه از «هاشتاغ » شبکه العالم بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کاربران شبکه‌های اجتماعی عراقی، هشتگی به نام «کشتار ایزدی‌ها» علیه جنایات گروه تروریستی وهابی داعش منتشر کردند. در این برنامه بدان توجه می‎شود که سوم آگوست 2014 برابر است با زمانی که ایزدی‌ها به‎دست گروهک تروریستی داعش در رشته کوه‌های سنجار در شرق استان نینوا قتل عام شدند.
همچنین اشاره می‎شود که در آن جنایات، بیش از پنج هزار ایزدی کشته و هزاران نفر دیگر مفقود شدند و هنوز از سرنوشت عده‎ای از آن‎ها هم خبری نیست. داعش ده‌ها هزار نفر از ایزدی‌ها را نیز وادار به فرار کرده و هزاران زن و دختر را به اسارت گرفته است. ایزدی‌ها اقلیت مذهبی کُردزبانی هستند که عرب نیستند و بیش از نیم میلیون نفر هستند که بیشتر در نزدیکی مرزهای سوریه و در شمال عراق سکونت دارند.
افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا، هشتگ پربازدید دیگری است که به آن پرداخته  می‎شود.  افتتاح یک فروشگاه ایرانی مواد غذایی در ونزوئلا سر و صدایی به راه انداخت. این اقدام ایران در ونزوئلا موجب واکنش مقات دولت آمریکا شد، زیرا آنان نظر مساعدی نسبت به این رویداد ندارند. فروشگاه «مگاسیس» با مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع بیش از 2500 قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل: مواد غذایی؛ پوشاک؛ مواد سلولزی؛ انواع شوینده‌ها؛ مواد پلاستیکی و یکبار مصرف؛ انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و ... را برای عرضه و فروش در خود جای داده است. همچنین بیان می‎شود که همزمان با افتتاح و شروع فعالیت فروشگاه «مگاسیس» درخواست‌های متنوعی از سوی تجار و بازرگانان این کشور برای تأمین کالاهای ایرانی نظیر انواع مصالح ساختمانی؛ تجهیزات کشاورزی و معدنی؛ دارو؛ تجهیزات و لوازم پزشکی، خودروهای ارزان قیمت و قطعات یدکی مربوطه؛ تراکتور، باتری‌های خودرویی، ابزار یراق، شیرآلات و ... صورت گرفته است.
«هاشتاغ» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای محمد العامری، امشب 14مرداد، ساعت 23:15 به وقت تهران از شبکه العالم روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما