امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

به دنبال مسافران ایرانی در «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»

مشاهده ۵۱۳
۱۳۹۹/۰۵/۱۵- ۱۲:۰۰

مجموعه مستند«آفریقا سرزمین فرصت‌ها» روایتی از زندگی در قاره سیاه است، که در هر قسمت، به یکی از کشورها یا مناطق سنتی آفریقا سر می‎زند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نهمین قسمت این مجموعه، سفری از ابیجان یکی از بزرگ‎ترین شهرهای ساحل عاج تا داکار، پایتخت سنگال دیگر کشورهای آفریقایی است. هر یک از این شهرها و کشورها ظرفیت‎های مهمی‌ برای حضور ایرانیان در قاره آفریقا به شمار می‎روند. مجموعه 10 قسمتی «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»، چهارشنبه‌ها ساعت 22 و تکرار آن ساعت 16:30 پنجشنبه از شبکه افق پخش می‌شود.
همراه با رهپویان وصال در «بزرگ راه همت»
«بزرگ راه همت» عنوان مجموعه مستندی درباره فعالیت‎های فرهنگی آتش به اختیار در اقصی نقاط کشور است، به ویژه اقداماتی که حالت مردمی و کاملا خودجوش داشته و با دغدغه ای اجتماعی همراه هستند. در چهارمین قسمت فصل دوم این مجموعه به فعالیت‎های گسترده خیریه رهپویان وصال در استان سیستان و بلوچستان خصوصا شهر زاهدان پرداخته شده است. مصطفی کرمی‌کارگردانی این قسمت را بر عهده داشته است. «بزرگ راه همت» با تهیه کنندگی اباذر صالحیان، چهارشنبه‌ها ساعت 18 و تکرار آن ساعت 7:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
انفجار بزرگ به افتخار تثلیث
نخستین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا در یک جنگ واقعی استفاده شد، اسم رمز عملیات آزمایش نخستین سلاح هسته‎ای هم، ترینیتی بود، نامی‌به معنای تثلیث یا همان سه گانه باوری پدر، پسر و روح القدس در اعتقادات مسیحی بود و قرار بود بزرگترین کشتار بشری با نام مسیح آغاز شود. مستند «ترینیتی» با اشاره به این مسئله تاریخی، ابتدا به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و کاربردهای متنوع این صنعت در زمینه‌های مختلف علمی می‌پردازد و در ادامه منازعات سیاسی و اقتصادی شکل‌گرفته حول این مسئله را بررسی می‎کند. این فیلم مستند به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه‎کنندگی سید جمال عودسیمین، تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که چهارشنبه 15 مرداد ساعت 20 و تکرار آن ساعت 5 روز بعد از شبکه افق پخش می‎شود.
خطر در کمین با‌غ‎های شمال ایران
مجموعه مستند «نووری» درباره وضعیت باغ‌های شمال ایران ساخته شدهو مستندی درباره وضعیت دیروز، امروز و آینده سرمایه طبیعی ایران زمین است. در این مستند در گفت‎وگو با کارشناسان و باغداران، به مسائلی پرداخته شده که کمتر شنیده شده است ولی سال‎هاست که به عنوان تهدیدی برای این افراد و باغ‎هایشان مطرح هستند. چهارمین قسمت که «باغ‎های انار» نام دارد، به فعالیت باغداران شمالی در این حوزه می‌پردازد. «نووری» به تهیه‎کنندگی مریم رزاقی، چهارشنبه‌ها ساعت 17:30 روی آنتن شبکه افق می‎رود. تکرار این مستند روز بعد ساعت 8:30 پخش می‎شود.

امتیاز شما