امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«رو در رو» با راهکارهای عبور از تحریم و تحریف

مشاهده ۵۴۷
۱۳۹۹/۰۵/۱۵- ۱۲:۳۶

مجله سیاسی «رو در رو» شبکه چهار سیما در برنامه پنجشنبه 16 مرداد، میزبان ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و احمدنادری، عضو کمیسیون آموزش مجلس می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به بررسی راهکارهای عبور از تحریم و تحریف، در شرایط حاکم بر جامعه می‎پردازد.
فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره تحریف و تحریم به ‌مناسبت عید سعید قربان، مانند همیشه یک مفهوم جدید به گفتمان مقاومت افزود. سیاه‌نمایی، بزرگ نشان دادن نقاط ضعف، کوچک نشان دادن و یا اختفای دستاورد‌ها و موفقیت‌ها، تخریب چهره‌های پاک و سالم و مبرا کردن عناصر فاسد، ازجمله استراتژی‌های دشمن در جریان تحریف است که لازم بوده که قاطبه جامعه و عناصر جبهه مقاومت هوشیارانه این جریان را بشناسند و در مقابل آن اقدامات لازم را صورت دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر با تأکید بر اینکه «به موازات جریان تحریم، یک جریان تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات هم وجود دارد»، فرمودند: «هدف این جریان، ضربه زدن به روحیه مردم و دادن آدرس غلط درباره علاج تحریم است». آمریکایی‌ها در چارچوب تحریم‌ چند هدف دارند که در هدف کوتاه‌مدت با واژه‌سازی «تابستان داغ» کوشیدند ملت ایران را در برابر دولت و حکومت قرار دهند، در هدف میان مدت، تلاش کردند مانع پیشرف کشور شوند و در هدف بلند‌مدت هم روی ورشستگی اقتصادی ایران تمرکز دارند.  اما هر سه هدف آمریکایی‌هابا هوشیاری ملت ایران، اتکاء به دانش بومی و تقویت اقتصاد ملی و جداسازی آن از نفت، با شکست رو‌به‌رو شده است. با وجود شکست سیاست‎های تحریمی آمریکا، همچنان باید برای بی‎اثر کردن تحریم‎ها هوشمندانه عمل کرد.
مجله سیاسی و هفتگی «رو در رو» کاری از گروه سیاسی شبکه چهار و به تهیه‎کنندگی شهریار افشاری پور و اجرای سیدحسین حسینی است که هر پنجشنبه ساعت 19 به طور زنده روی آنتن می‎رود و به بررسی مهم‎ترین مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز کشور و جهان می‌پردازد.

امتیاز شما