امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«زیر پوست تابستان»؛ نمایش رادیویی با موضوع دهه 30 ایران

مشاهده ۴۸۸
۱۳۹۹/۰۵/۱۸- ۱۲:۳۲

«زیر پوست تابستان» مجموعه رادیویی - نمایشی 10 قسمتی است که به وقایع دهه سی خورشیدی ایران می‌پردازد و از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه رادیویی «زیر پوست تابستان» به نویسندگی ‌هانیه نجفی به وقایع سی تیر ۱۳۳۰ تا۲۸ مرداد ۱۳۳۱ پرداخته است. درام این نمایشنامه حول ماجرای علاقه عاطفی بین یک روزنامه نگار جوان و خواهر یکی از نوچه‌های شعبان «بی مخ» و اتفاقاتی که در بستر هر دو خانواده رخ می دهد، می‌چرخد.

ژاله محمدعلی، تهیه کننده این سریال رادیویی با اعلام این خبر افزود: در این نمایش سعی کردم؛ فضا سازی صحنه‌های متعدد مربوط به آن سال‌ها و جو حاکم بر جامعه و فضای موسیقایی را که روشنفکران آن دوران در آن حضور داشتند، بازسازی کنم.

وی ادامه داد: برای انتخاب موسیقی با همفکری مجیدهمزه، کارگردان این نمایش، محوریت موسیقایی را بر دوساز صد در صد ایرانی کمانچه و تار گذاشتیم و شنونده‌ها در تمامی موسیقی‌های این اثر هم‌نوازی این دو تار را خواهند شنید.

این تهیه کننده در پایان تأکید کرد: برای موسیقی تیتراژ، از کمانچه نوازی استاد کیهان کلهر استفاده کردیم و تیتراژ این سریال نیز به پیشنهاد کارگردان با افکت همهمه و اعتراض مردم شروع شد.

 مجموعه رادیویی «زیر پوست تابستان» به نویسندگی‌هانیه نجفی، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، کارگردانی مجید همزه، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی، گویندگی شهیندخت نجف زاده و با هنرمندی نور الدین جوادیان، نازنین مهیمنی، ناهید مسلمی، رامین پورایمان، سینا نیکوکار، مینو جبارزاده ،سوسن مقصودلو، مهدی نمینی مقدم، کامیار محبی، مهدی طهماسبی، نگین خواجه نصیر، بهناز بستان دوست و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو هر شب ساعت 22:00 روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

امتیاز شما