امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

باز خوانی سه کتاب در زمینه محرم در «کتاب شب» رادیو تهران

مشاهده ۴۷۵
۱۳۹۹/۰۵/۱۹- ۰۷:۳۱

در برنامه«کتاب شب» رادیو تهران در ایام محرم، سه کتاب با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدباقر رضایی، سردبیر برنامه«کتاب شب» درباره مشخصات سه کتاب انتخاب شده برای بازخوانی در برنامه گفت: در دو هفته اول ماه محرم، از 1تا 14شهریور، تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب مشهور«کشف المحجه»، اثر ارزشمند سید بن طاووس و ترجمه زنده‌یاد دکتر اسدالله مبشری از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی، با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود. سید بن طاووس در این کتاب، نصایحی را به فرزند خود بیان می‌کند که برای این روزگار هم کاربرد دارد. نصایح او در واقع، برنامه سعادت برای جامعه بشری است و عمل به آنها می‌تواند انسان‌ها را از گرفتاری‌های زندگی نجات دهد.

وی افزود: در هفته سوم ماه محرم، نیز کتاب «پالیزبان» اثر زنده‌یاد مهرداد اوستا، در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم رادیویی و با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود. این کتاب شامل نثرهای داستانی و دل‌نوشته‌های استاد مهرداد اوستا است که حالتی نوستالژیک دارد و یکی از زیباترین آثار این شاعر فرهیخته ادبیات ایران است.

سردبیر برنامه«کتاب شب» درباره کتاب انتخابی برای هفته چهارم محرم نیز گفت: از 22 تا 27 شهریور، به مناسبت سالگرد درگذشت عارف نامدار معاصر، رجبعلی نکوگویان (معروف به رجبعلی خیاط)، کتاب«خیاط شهر ما» اثر سمیرا اصلان‌پور بازخوانی خواهد‌شد.  این کتاب را نشر شهر منتشر کرده و مطالب آن شامل داستان‌هایی درباره زندگی رجبعلی خیاط و ماجراهایی از ارتباط های شگفت‌آور و اخلاق مدارانه او با مردم است.

برنامه«کتاب شب» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به مدیریت علیرضا مبینی، سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز، ساعت ۳۰: ۲۳ پخش می‌شود.

امتیاز شما