امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
تأکید دو نماینده مجلس:
تأکید دو نماینده مجلس:

لزوم اختصاص بودجه مستقل برای شبکه‌های برون‌مرزی

مشاهده ۵۶۲
۱۳۹۹/۰۵/۱۹- ۱۰:۰۶
تعداد بازدید:562

دو نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه کیهان بر اهمیت توجه دولت به شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی و تأمین بودجه آن‌ها تآکید کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی و به نقل از روزنامه کیهان، روح‌الله متفکر آزاد نماینده مجلس شورای اسلامی، با‌ اشاره بر اینکه برای تامین اعتبارات شبکه‌های برون‌مرزی اهمیت این رسانه‌های برای هیئت دولت باید تصریح شود، پرس‌تی‌وی را مرجع توزیع گفتمان انقلاب اسلامی‌برای مردم آزادی‌خواه دانست.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی رسانه را ابزاری دانست که قدرت استراتژیک یک کشور را در خارج از مرزها به نمایش می‌گذارد و در این‌باره گفت: رسانه ابزاری است که قدرت استراتژیک یک کشور را در خارج از مرزها می‌تواند به لحاظ دیپلماسی مردمی‌پیش ببرد، از طرف دیگر در داخل مرزهای خودش هم می‌تواند کمک کند.
متفکر آزاد به مشکلات بودجه‌ای و اعتباری که همواره دست به ‌گریبان شبکه‌های برون‌مرزی از جمله پرس‌تی‌وی بوده است،‌ اشاره کرد و این موضوع را خدشه‌ای جدی به روند فعالیت‌های رسانه‌ای ایران در سطح بین‌الملل دانست و گفت: واقعیت این است که اعتبارات در کیفیت ساخت برنامه‌های تلویزیون بسیار اهمیت دارد، وقتی یک تفکر برای بیان ایده‌های خودش در دنیا یک ‌تریبون در اختیار دارد و این ‌تریبون را از دست می‌دهد، معلوم است که آن تفکر نشر پیدا نمی‌کند و خاموش می‌شود و یا مجرای بروز و بروندادش معلوم نمی‌شود. این یک مسئله واقعی است. ما درک می‌کنیم که دولت مشکلات بودجه و ارزی دارد و سیستم اقتصادی‌مان با مشکلات جدی تحریم و مسائل ارزی مواجه است اما در اهم و مهم کردن اینجا جایی نیست که به آن بی‌توجهی شود. دولت در تامین اعتبارات شبکه‌های برون‌مرزی باید اهتمام داشته باشد و نگذارد در ادامه روند فعالیت آنها خدشه‌ای وارد شود.
نماینده تبریز با تأکید بر اینکه تامین ارز برای بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف موضوع جلسات در مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: در حوزه تامین ارز که ما در جلسات مختلف با همکاران محترم دولت مطرح کردیم و خواهیم کرد منظور مجلس است و گمان می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین موضوعات دیدن این مسائل است؛ یعنی تغییر نگاه‌ها به حوزه فعالیت‌های برون‌مرزی رسانه‌ای؛ این بایستی در اولویت دولتمردان ما قرار بگیرد. بعد از این تازه به این می‌رسیم که حال مشکلات مالی‌مان را چگونه حل کنیم؛ بنابراین ابتدا اعضای هیئت دولت باید به اهمیت این مسائل واقف شوند.
همچنین احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، تصریح کرد: شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما نماینده نظام جمهوری اسلامی در دنیا هستند و صدای مظلومیت انقلاب و مردم را منعکس می‌کنند. در مقطع زمانی امروز، صدای این رسانه‌ها باید رساتر و تصویرشان فراگیرتر و واضح‌تر از همیشه پخش شود. وی با‌ اشاره به قطع برنامه‌های شبکه‌های پرس‌تی‌وی، الکوثر، آی‌فیلم انگلیسی و کانال اردوی شبکه جهانی سحر از ماهواره، در مصاحبه با تسنیم تأکید کرد: مجلس اجازه نمی‌دهد صدای مقاومت مردم ایران، مظلومان جهان و آزادگان دنیا به محاق برود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با‌ اشاره به بیانیه حمایت نمایندگان مجلس یازدهم از شبکه‌های برون‌مرزی گفت: از دولت محترم و متولیان امر می‌خواهیم که بدون معطلی و در اولین فرصت، با تخصیص بودجه ارزی شبکه‌های برون‌مرزی مانع از قطع پخش برنامه این شبکه‌ها از ماهواره شوند.
علیرضابیگی یادآور شد: در عین حال از مدیران سازمان صداوسیما هم می‌خواهیم که با اتخاذ تدابیر مناسب، برنامه‌ریزی درست و استفاده بهینه از منابع، مانع تعطیلی شبکه‌های برون‌مرزی شوند و این فرآیند را به تأخیر بیندازند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس یازدهم به‌دنبال تصویب بودجه مستقل برای شبکه‌های برون‌مرزی است.
وی درباره اقدامات عملی مجلس شورای اسلامی‌برای تأمین بودجه شبکه‌های برون‌مرزی نیز توضیح داد: مجلس نهایت فشار قانونی خود را به دولت خواهد آورد تا نگاهی ویژه به شبکه‌های برون‌مرزی داشته باشد و بودجه‌این رسانه‌ها را سر وقت و به موقع تأمین کند.
علیرضابیگی با تأکید بر تعامل و تلاش دوجانبه دولت و سازمان صداوسیما برای رفع موانع پخش شبکه‌های برون‌مرزی از ماهواره تصریح کرد: امروزه در همه حوزه‌ها مشکل کمبود منابع و نقدینگی مشاهده می‌شود و همه دستگاه‌ها با این معضل مواجه‌اند اما باید یک اولویت‌بندی در این خصوص صورت بگیرد.

امتیاز شما