امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تحلیل سریال تاریخی مختارنامه در «فراتر از تصویر»

مشاهده ۳۴۳۴
۱۳۹۹/۰۵/۱۹- ۱۴:۱۲

برنامه هفتگی «فراتر از تصویر» در شبکه هیسپان تی وی، این هفته به موضوع تجزیه و تحلیل سریال تاریخی «مختارنامه» می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» شاید یکی از بارزترین سریال‎های تاریخی- مذهبی باشد که پر تحرک‎ترین وقایع در تاریخ اسلام را نشان می‎دهد.
در این قسمت از برنامه (Más allá de la imagen) شبکه هیسپان تی وی، سریال مختارنامه، به دو قسمت تقسیم می‌شود در قسمت اول به زندگی مختار و حادثه عاشورا و قیام مختار و پیامدهای ناشی از آن و مهم‎تر از همه نقش ایرانیان در قیام مختار می‌پردازد و حضور ایرانیان در مبارزه با ظلم و ستم در تمامی دوران‌ها را پر رنگ می‌کند. در قسمت دوم برنامه نیز با استفاده از صحنه‌های سریال، تشابهات بین جنایات آن زمان یزیدیان علیه سپاه امام حسین و جنایات گروه تروریسی داعش نشان داده می‎شود.
همچنین به موضوع جنگ میان خوب و بد می‌پردازد که در تمامی دوران، چه درگذشته و چه درحال، وجود داشته است و به مخاطب به طور غیر مستقیم ماهیت اصلی گروه داعش نشان داده می‎شود. البته در این برنامه سعی براین است که مخاطب درگیر اسامی عربی مثل آل زبیر و .... نشود و تمرکز اصلی بر منازعه و ریشه‌های درگیری‌ها باشد.
برنامه گفت‎وگو محور «فراتر از تصویر» محصول شبکه هیسپان تی وی با اجرای مهدیه اسماعیل پور، دوشنبه 20 مرداد، ساعت 4 صبح به وقت تهران به مدت 25 دقیقه  و تکرار آن روز سه‎شنبه ساعت 7 صبح برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی پخش می‎شود.

امتیاز شما