امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

همکاری‌ صداوسیمای زنجان در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب

مشاهده ۳۶۲
۱۳۹۹/۰۵/۲۳- ۰۸:۵۷

مدیر کل صداوسیمای زنجان در دیداری با مدیرعامل آب منطقه ای استان، از آمادگی کامل این رسانه، برای تولید برنامه‌هایی با قالب و ساختار مختلف، باهدف اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه با مشارکت شرکت آب منطقه ای استان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل مرکز در این دیدار با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و صیانت از منابع آب کشور گفت: با توجه به مصرف بالای سرانه آب، می‌بایست ارزش واقعی این منبع مهم انرژی را برای مردم تبیین کرد و صداوسیما با توجه به فراگیر بودن آن قطعا می تواند بسیار اثرگذار  باشد.

وی با باین اینکه جلب مشارکت مردم برای حفظ منابع آبی در استان و کشور ضروری است افزود: باید جدی بودن خطر کمبود آب در کشور و مخاطرات جبران ناپذیرآن را به در بین مردم اطلاع رسانی کرد تا بتوان از این طریق الگوی مصرف انرژی به ویژه آب را در جامعه اصلاح کرد.

وی بر آمادگی کامل صداوسیمای استان برای تولید برنامه‌هایی با قالب و ساختار مختلف باهدف اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه با مشارکت شرکت آب منطقه ای استان، تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هم با تشکر از توجه رسانه استانی به مقوله مهم صرفه جویی در مصرف آب گفت: در سال های اخیر با توجه به بارش های مناسب، منابع آب زیرزمینی استان بهبود نسبی یافته که این بهبود نسبی با توجه به شرایط بحرانی و افت مستمر سال های قبل جزئی بوده است و تلاش داریم با اتمام عملیات سدهای استان شاهد کاهش برداشت از آب های زیرزمینی باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بیشترین میزان مصرف آب را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: بخش صنعت و  خانگی مجموعا کمتر از10 درصد و حوزه کشاورزی 90درصد مصرف آب به خود اختصاص داده اند.

وی به لزوم توجه ویژه به فرهنگ سازی در جامعه در خصوص نحوه استفاده از منابع آبی در استان اشاره کرده و افزود: صداوسیمای استان با توجه به فراگیری و مقبولیت آن در استان بستر خوبی برای شرکت آب منطقه ای استان در زمینه اصلاح الگوی مصرف در بین مردم است و برآنیم تا با مشارکت رسانه استانی بتوانیم توجه عمومی را بیش از پیش به این حوزه مهم جلب کنیم و سرانه مصرف آب را در استان کاهش دهیم.

امتیاز شما