امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

اعلام برنامه‌های رسانه استانی لرستان در ایام محرم

مشاهده ۶۵۴
۱۳۹۹/۰۵/۲۵- ۱۲:۳۳

صداوسیمای مرکز لرستان ویژه برنامه‌های متنوعی را در ساختارهای مختلف به منظور معرفت افزایی و بصیرت انقلابی در ماه محرم، برای مخاطبان استان لرستان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت‌های برنامه‌ساز این مرکز متناسب با وضعیت ویژه کشور در مقابله با بیماری کرونا با مردم ولایت‌مدار این خطه از کشور در ایام عزاداری محرم همراه می‌شوند.

رادیو لرستان با مهمان کربلا

رادیو لرستان با شروع ماه قیام و شهادت، باهدف تبیین اهداف و پیام‎های  نهضت عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر، ویژه برنامه «مهمان کربلا» را در 12 برنامه 75 دقیقه ای از ساعت 18:15 تا ساعت 19:30پخش می‌ کند؛ این ویژه برنامه دارای ساختار ترکیبی نمایشی است که باحضور کارشناسان مذهبی و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام و آیتم‎های مختلفی مانند نمایش، روزشمار محرم، معرفی پیرغلامان و گزارش، تولید می‌ شود. باتوجه به شیوع کرونا و رعایت ملاحظات بهداشتی، آیتم های دیگر این برنامه یک خانه-یک حسینه  و توصیه‌هایی در خصوص چگونگی عزاداری در  ایام کرونا است.
همچنین سایر برنامه‌های رادیو لرستان با حال و هوای محرمی‌ پخش می‌شوند: برنامه رادیویی «سلام لرستان» هر روز  با آیتم حدیث عاشقی به معرفی مداحان اهل بیت علیهم السلام می‌ پردازد؛ برنامه «محرم در خانه» نیز به صورت ویژه هر روز به مدت 60 دقیقه از ساعت 9 تا 10 صبح  تولید و پخش می‌ شود.
برنامه «بوستان دانایی» در ایام محرم باهدف معرفی کتاب هایی در زمینه شخصیت های مذهبی قیام عاشورا و  برنامه تنظیمی اذان ظهر رادیو لرستان  با عنوان «گلستانه» و برنامه تنظیمی اذان صبح با نام «محرم راز» نیز با حضور کارشناسان مذهبی به صورت ویژه به این مناسبت می‌پردازند.

 سیمای لرستان در مسیر نور

سیمای مرکز لرستان نیز با پخش 12ویژه برنامه زنده 50 دقیقه ای با عنوان «در مسیر نور» با ساختار ترکیبی و باحضور کارشناسان، ذاکران و پیرغلامان استان و تبیین پیام‌های عاشورا ، در دهه اول محرم هر شب ساعت 22، عشق و ارادت مردم لرستان به حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش را به نمایش می‌ گذارد.گفتنی است این برنامه در 5 شب اول محرم از شبکه شما نیز  پخش می‌شود.
برنامه «خیمه سلیمانی» ازدیگر برنامه‌هایی است که از اول محرم با رعایت ملاحظات بهداشتی و حضور هیئت های عزاداری استان در محوطه باز قلعه فلک الافلاک در 12 قسمت 45 دقیقه ای تولید و پخش می‌شود. آیتم های این برنامه عبارتند از: ده شب ده هیئت، مداحی‌های نوستالژی، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره مداحی‌ های سیاسی، حماسی و بصیرت افزا، رسوم و مناسک محرم در شهرستان‌های لرستان و مداحان شهید.
همچنین شبکه افلاک در 6 برنامه خانواده «حونه امید» باحضور کارشناسان مذهبی به صورت ویژه به موضوع محرم و قیام عاشورا می‌پردازد؛ برنامه جوان با عنوان «سرمشق» نیز در 3 برنامه خود باحضور کارشناسان  و مداحان، به محرم و اهداف قیام عاشورا می‌پردازد؛ 20 برنامه 6 دقیقه ای تنظیمی اذان مغرب با عنوان «به سوی معبود» نیز باحضور کارشناسان مذهبی و ائمه جمعه استان به صورت ویژه به ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اختصاص دارد.
پخش میان برنامه‌های متناسب با ایام محرم و مستند ها و فیلم های ویژه ماه  محرم  و کلیپ و نماهنگ های تولیدی و تامینی و پوشش مراسم عزاداری شب های شهر خرم آباد و مراسم تاسوعا و عاشورا مطابق دستورالعمل های ستاد کرونا، از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز لرستان در دهه اول محرم است.
 پخش تله تئاتر «مجلس نامه طوبی» با موضوع روضه‌های کوچک خانگی در بروجرد و پخش میان برنامه «ستایشگران نوجوان» و نیز نماهنگ «اسب بی سوار» از دیگر برنامه‌های شبکه افلاک در دهه اول محرم به شمار می آیند.

هراهی با قافله عاشورا

تهیه گزارش های خبری با موضوع عزاداری‌های مردم لرستان در ماه محرم، معرفی پیر غلامان استان، پوشش عزاداری در شهرستان‌ها و برقراری ارتباط زنده با شبکه خبر از جمله فعالیت های معاونت خبر صداوسیمای مرکز لرستان در این ایام است.

معاونت فضای مجازی مرکز لرستان نیز همچون سایر بخش های این رسانه استانی، حال و هوای محرمی و عاشورایی می‌گیرد  و سوگواری‌ها و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در قالب بنر، پوستر، پادکست و کلیپ های متنوع منعکس  و تبیین می‌ کند. این معاونت با بارگذاری محتواهای تولیدی کارشناسی و مداحی و گزارشی ویژه محرم به استقبال این ماه می رود؛ تولید و انتشار 2 مورد موشن گرافیک و توزیع 18 مورد عکس نوشته و بارگذاری 24 مورد ویدئو کلیپ متناسب با ایام محرم و تولید و انتشار 28 مورد پادکست و بارگذاری 4 مورد پوستر از جمله اقدامات معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز لرستان برای  دهه اول ماه محرم است.

امتیاز شما