امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های شبکه آفتاب در ماه محرم

مشاهده ۵۷۰
۱۳۹۹/۰۵/۲۵- ۱۳:۴۶

همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، شبکه آفتاب با تدارک ویژه برنامه‌هایی شاخص به استقبال این ماه می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‌ های زنده و تولیدی، پخش روزانه سخنرانی مذهبی، فیلم، مستند و مداحی‌ های مرتبط با موضوع عاشورا، از جمله برنامه‌های شبکه آفتاب برای پخش در ایام ماه محرم و صفر است.

«با نوای کاروان» عنوان ویژه برنامه ای است که به تهیه کنندگی میثم نبی، از 1 تا 13 محرم ساعت 18:30 به مدت 90 دقیقه به صورت زنده از رادیو آفتاب با عزاداران همراه می‌شود. گزارش، کارشناس موضوعی، گزارش از آیین‌ های عزاداری و شیوه‌ های عزاداری و نذورات در شرایط کرونا و ارتباط زنده با مراکز استانی از آیتم های برنامه است. برنامه «با نوای کاروان» را با رویکرد ترویج پویش«هر_خانه_یک_مسجد» در ایام محرم بشنوید.

«حماسه حسینی» در 2 برنامه 120 دقیقه ای، «حدیث ولایت» در 10 برنامه 3 دقیقه ای، «عرشیان خاک» در 10 قسمت 30 دقیقه ای، «باکتاب» در 15 برنامه 15 دقیقه ای - «ماه غریبان» در 14 قسمت 17 دقیقه ای، «عقل سرخ» با موضوع معرفی یاران امام حسین(ع) در 14 برنامه 3 دقیقه ای، «تعزیه حضرت عباس(ع)» در 1 قسمت 60 دقیقه ای و «تعزیه امام حسین» و ... از دیگر برنامه‌های رادیو آفتاب به این مناسبت است.

ویژه برنامه«با نوای کاروان» به تهیه کنندگی محمد طالبی، با موضوع تبیین فلسفه قیام عاشورا و پوشش عزاداری‌ های استان، در دهه اول ماه محرم از ساعت 21:30 به مدت 45 دقیقه تقدیم بینندگان می‌شود. روز شمار وقایع محرم، کارشناس، یادنامه ، معرفی کتاب، کلام بزرگان ، شعر خوانی آیینی، گزارش ویژه ، مسابقه پیامکی و... از بخش‌های این برنامه است.

فیلم کوتاه«قاب معرفت» و مستندهای«روز هشتم»، «شیعیان نیجریه»، «بوشهر در سوگ»،«اهل سوگ»، «تکیه بر عشق»، «میراث مرثیه»، «یاران شیدایی حسین(ع)»، «عاشورا در بم»، «حسین نوه پیامبر اعظم(ص)»، «گنجینه»، «شوری ازاین دست» و ...، فیلم های سینمایی«هیهات»، «من و زیبا»، «نمایش تمام شد»، «مجلس آخر ذبح اسماعیل»، «مهمان کشی»، «دلشکسته»، «سفیر» و همچنین پویش جدید انتخاب سریال مورد علاقه مخاطبان از بین سریال های«پریدخت»، «شب دهم»، «فرستاده»، «سفر سبز،»، «رخصت»، «یلدا»، «آنام» و ... از دیگر برنامه‌های تامینی سیمای آفتاب در ایام محرم است.

خبر شبکه آفتاب نیز با تولید بیش از 420 عنوان گزارش و برنامه‌ های مختلف خبری از جمله گزارش موضوعی و مستند های خبری، مصاحبه، خبر مکتوب، دو برنامه گفت و گوی ویژه خبری، سایت و کانال خبرگزاری مرکزی و... با پرداختن به موضوعاتی از قبیل محرم آمد، محرم در فضای مجازی، حسینیه‌های خانگی، اشعار آئینی، زینب راوی کربلا ،  تاسوعا و عاشورای حسینی و ...  به استقبال این ماه می رود.



امتیاز شما