امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه خلیج فارس در ماه شور و عاشقی

مشاهده ۳۴۲
۱۳۹۹/۰۵/۲۷- ۰۹:۱۴

هم زمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، شبکه خلیج فارس با برنامه‌های مختلف ویژه این ماه، با عزاداران حسینی همراه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«عشق و عطش» به تهیه کنندگی امید تنی و نویسندگی معصومه ناصری، در ایام محرم در سیزده قسمت 60 دقیقه ای از صدای خلیج فارس پخش می‌شود. آشنایی با فرهنگ عاشورایی، معرفی جوانان عاشورایی و آشنایی با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از رویکردهای این برنامه است. نوحه سرایی، عزاداری سنتی، مباحث کارشناسی، تلفن و پیامک، گفت و گو با یک مداح و نمایش، بخش های برنامه «عشق و عطش» را تشکیل می دهد.

«شب های محرم» عنوان دیگر برنامه رادیو خلیج فارس است که هر شب به مدت 60 دقیقه شهادت سیدالشهداء را به سوگ می نشیند. مباحث کارشناسی، پخش عزاداری سنتی، علم گردانی، عزاداری نشسته، معرفی حسینیه‌ ها و منبرهای قدیمی استان، معرفی پیرغلامان و مداحان بزرگ محلی و گهواره و معرفی آداب و رسوم مردم هرمزگان در ایام محرم از آیتم های برنامه است. برنامه«نغمه‌های عاشورایی» به تهیه کنندگی ستاره حیدری پوری، در ماه محرم در 13 قسمت 40 دقیقه ای از رادیو خلیج فارس عزاداران حسینی را همراهی می‌کند. این  ویژه برنامه آواها و نواهای عزاداری سنتی  و عاشورایی اقوام ایرانی را روی آنتن می‌برد.

همچنین سیمای خلیج فارس برای دهه اول محرم و عزاداری برای امام حسین(ع)، برنامه«هم نوایی» را تدارک دیده که هرشب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه پخش می‌شود. این ویژه برنامه با ارتباط تصویری با اماکن مذهبی از جمله کربلای معلی، حال و هوای این ماه را به تصویر می‌کشد. مرتضی کیوانی زاده تهیه‌کنندگی و مریم زینل پور نویسندگی برنامه«هم نوایی» را برعهده دارند.

امتیاز شما