امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعلام برنامه های مرکز قم در ایام محرم

مشاهده ۵۳۷
۱۳۹۹/۰۵/۲۸- ۱۱:۰۶

صدا و سیمای مرکز قم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر شیوع ویروس کرونا، تدارک ویژه‌ای دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای نور ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) در نظر گرفته است.

«شمیم بهشت» عنوان ویژه برنامه ای است که با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، از شب اول تا 14 محرم از محل امامزادگان واجب التعظیم قم از سیمای نور پخش می‌شود. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی حجت الاسلام رحیم بصری پور و اجرای سید مهدی تحویلدار تدارک دیده شده است. مجموعه مستند فاخر تلویزیونی «شیخ المادحین» از دوم محرم ساعت 19:30 از سیمای نور با عزاداران همراه می‌شود. این مجموعه مستند به تهیه کنندگی محمد سعید مولوی نیا در ۷ قسمت، به ابعاد شخصیتی و زندگی مرحوم حاج ملاحسین مولوی قمی، ستایشگری و ذاکری وی، پرورش شاگردان مشهور از سراسر کشور در دستگاه حضرت اباعبدالله(ع) و آیین صحیح عزاداری سنتی می‌ پردازد.

با توجه به وضعیت قرمز استان قم از لحاظ شیوع بیماری کرونا، مراسم‌های عزاداری شاخص استان قم از سیمای نور روی آنتن می رود تا مخاطبان در طول ساعات شبانه روز از منازل خود با عزاداران هیات‌ های مذهبی همراه شوند. به همین منظور مراسم سخنرانی و روضه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرباقری، هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت زنده از سیمای نور به سمع و نظر بینندگان می رسد. همچنین مراسم سخنرانی و عزاداری دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز با عنوان ویژه برنامه «حسینیه» هر روز از ساعت 12 تا قبل از اذان ظهر روی آنتن سیمای نور می رود.

در ویژه برنامه «هیأت» سیمای نور، مراسم عزاداری هیأت محبین اهل بیت علیهم السلام، با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان از مسجد مقدس جمکران، هر روز ساعت ۱۷ به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌ شود. همچنین بینندگان قمی می توانند مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام قم را در ویژه برنامه «بیرق» با سخنرانی حجت الاسلام میرزامحمدی و مداحی حسن شالبافان، هر شب ساعت 22 از جوار گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر(ع) به صورت زنده ببینند.

گفتنی است تامین برنامه سیمای نور هم از اول محرم مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» را به کارگردانی داوود میرباقری برای پخش هر روز از ساعت 9 صبح و  فیلم‌های سینمایی مرتبط با این ایام  را برای پخش از ساعت 24 هر شب تدارک دیده است.

رادیو قم نیز علاوه بر ویژه برنامه ‌هایی که به مناسبت محرم تهیه کرده است، مخاطبان را به مراسم عزاداری هیأت‌های بزرگ و شاخص قم می‌برد.

«اینجا کربلاست» عنوان ویژه برنامه زنده ای به تهیه کنندگی محمد باقری معین و گویندگی مریم احمد پور است که از اول تا سیزدهم محرم مصادف با سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) روی آنتن می رود. این ویژه برنامه با موضوع عبرت‌ های عاشورا، تقویت ایمان و تقوی و تهذیب نفس با بخش های کارشناسی مذهبی، مداحی، تعزیه خوانی، معرفی پیرغلامان حسینی و شاعران عاشورایی استان قم در قالب مستند رادیویی و معرفی شهدای کربلا و در قالب نمایش رادیویی هر شب ساعت 18:30 از رادیو قم پخش می‌ شود.
با توجه به وضعیت قرمز استان قم از لحاظ شیوع بیماری کرونا، مراسم‌عزاداری شاخص استان قم از رادیو قم پخش می‌ شود تا مخاطبان در طول ساعات شبانه روز از منازل خود با عزاداران هیئت‌ های مذهبی همراه شوند. به همین منظور مراسم عزاداری حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میردامادی، هر روز بعد از اذان و نماز ظهر و عصر به صورت زنده شنوندگان را همراهی می‌کند. مراسم سخنرانی و عزاداری دفتر مقام معظم رهبری در قم با سخنرانی خطیبان مشهور نیز در قالب ویژه برنامه «در محضر مولا» از ساعت 13:15 از رادیو قم پخش می‌ شود.
ویژه برنامه زنده «شب های محرم» نیز به تهیه کنندگی سید محمد عظیمی، در دهه اول محرم از ساعت 22 به پخش زنده مراسم هیئت رزمندگان اسلام قم از جوار گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) اختصاص دارد. گزارش زنده مردمی، استفاده از کارشناسان برجسته حوزوی و گفت و گو با عزاداری حسینی به ویژه خانواده معزز شهدا از دیگر آیتم های این برنامه است.

گفتنی است مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت ثارالله قم از مدرسه فیضیه، در ویژه برنامه «ثارالله» پوشش داده می‌شود. این برنامه هر روز بامداد از ساعت 6:15 ،مراسم روز قبل این هیئت را پخش می‌کند در این مراسم  حجت الاسلام و المسلمین میرباقری سخنرانی وحاج عباس حیدرزاده مداحی می‌کنند.

امتیاز شما