امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تاریخچه شهر تبریز به روایت هیسپان تی وی

مشاهده ۵۳۲
۱۳۹۹/۰۵/۲۸- ۱۱:۵۲

شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی مستند «عشق من تبریز» (Tabriz, te amo) را باهدف معرفی تاریخچه شهر تبریز روی آنتن می‌ برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «عشق من تبریز» به معرفی شهر تبریز و اهمیت این شهر در تاریخ معاصر ایران می‌ پردازد. تبریز از دیرباز تاثیر زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی داشته است. تبریز پایتخت ایران در زمان صفویان بوده است به سبب موقعیت مناسب خود، در گذشته از مراکز تجاری منطقه بوده و هم‌اکنون نیز یکی از مراکز مهم صنعتی در ایران محسوب می‌ شود. این شهر در دو سده اخیر، مبدأ بسیاری از تحولات اجتماعی، فرهنگی و صنعتی در کشور بوده و نقشی کلیدی در تحولاتی مانند انقلاب مشروطیت، انقلاب ایران در سال 1357 و مدرنیزه‌ کردن ایران داشته‌ است.
بخش دیگر این مستند روایت زندگی محمد جدیدالاسلام عکاس اهل تبریز بزرگترین کلکسیونر دوربین‌ های عکاسی در ایران است. وی علاوه بر دوربین، دارای مجموعه‌ ای از عکس‌های قدیمی مربوط به دوره قاجار است که شامل بیش از 2000 قطعه عکس اصل دوره قاجار، بیش از 300 قطعه فیلم‌ های شیشه‌ ای از زمان قاجار و بیش از 100 حلقه فیلم 130 ساله با موضوع قالی‌ های قدیمی است که اکنون در اختیار موزه فرش تهران است. جدیدالاسلام در سال 1392، مجوز گشایش نخستین موزه خصوصی عکس‌ های تاریخی کشور را اخذ کرد.
این مستند، تصاویری مربوط به 150 سال از تاریخ این شهر را روایت می‌ کند.
مستند «عشق من تبریز» محصول 2018 برای مخاطبان اسپانیایی زبان، زبانگردانی شده است و روز چهارشنبه ساعت 4:30 بامداد به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می ‎رود و در همان روز ساعات 9 و 15و 21:30 و در روز پنجشنبه ساعت 1:30 بازپخش می‎ شود.

امتیاز شما