امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل صدای استان‌ ها عنوان کرد:
مدیرکل صدای استان‌ ها عنوان کرد:

پویش «هر خانه یک حسینیه»در رادیوهای استانی

مشاهده ۷۱۴
۱۳۹۹/۰۵/۲۸- ۱۲:۱۲
تعداد بازدید:714

رادیوهای استانی و شهری در سراسر کشور، امسال با را ه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» و تدارک برنامه‌ های متنوع برای مخاطبانشان، تلاش می کنند محرم امسال را به تاریخی‌ ترین محرم ایران تبدیل کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وحید کمالی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌ کنیم بنابراین برگزاری مراسم عزاداری، متفاوت تر با سال‌های گذشته خواهد بود.
به گفته مدیرکل صدای استان‌‌ ها، امسال پویش «هر خانه یک حسینیه» با همکاری رادیوهای استانی و شهری در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
وی افزود: لازم است از همه امکانات برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) بهره ببریم تا مراسمی‌باشکوه را رقم بزنیم.
مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه این اداره کل با 40 شبکه رادیویی، برنامه‌های متنوع و شنیدنی را برای مخاطبان تدارک دیده است گفت: تلاش می‌ کنیم تهدید بیماری کرونا را با شعور حسینی به فرصتی طلایی برای مخاطبان و خود تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: رادیوهای استانی و شهری امسال با شعار «هر خانه- یک- حسینیه» پویشی اجتماعی به راه می‌اندازند، پویشی در قالب 3 هزار و 899 ساعت برنامه که شامل 3 هزار و 423 برنامه برای سلایق مختلف است.
کمالی با بیان اینکه چینش جدول پخش برنامه‌ها در ماه محرم بر همین اساس خواهد بود گفت: برنامه‌های این شبکه‌ها در قالب‌های نمایشی، قصه‌های تاریخی، ترکیبی و نمایشی، مستند، سخنرانی، شعر، میزگرد، پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات تولید و پخش می‌ شوند.
مدیرکل صدای استان‌ها تصریح کرد: انتخاب و پخش قطعات جذاب و شنیدنی از سخنرانی‌های سخنرانان معروف حوزوی و دانشگاهی و همچنین پخش قطعات جذاب و شنیدنی از مداحی‌ ها و عزاداری‌ های مداحان اصیل ملی و استانی در فواصل ثابت و متغیر جدول پخش برنامه‌ها، تولید و پخش برنامه‌های مستند گزارشی با موضوع پیرغلامان حسینی (ع)، تولید برنامه‌های جذاب با هدف معرفی هیئات و حسینیه‌های قدیمی و تولید بسته‌های کوتاه آموزشی با هدف ارتقاء دانش مخاطبان برای حضور کوتاه و محدود در هیئت‌ها و حسینیه‌ها، از جمله اولویت‌های این پویش به شمار می‌ روند.
وی از تولید و پخش آیتم‌ ها و برنامه‌های کوتاه 10 دقیقه‌ ای با هدف معرفی شاعران حسینی (ع) و عاشورایی در رادیوهای استانی خبر داد و گفت: پخش برنامه‌های ادبی با موضوع شعر آیینی عاشورایی، معرفی مقاتل معروف و معتبر و دعوت از پیرغلامان و مداحان مطرح در شهرستان‌های مختلف، از دیگر برنامه‌ های رادیوهای استانی در ماه محرم محسوب می‌ شود.
کمالی با بیان اینکه مسابقه‌ ای با محور زندگی امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا ویژه رده‌ های مختلف سنی از کودکان تا خانواده‌ها در رادیوهای استانی طراحی و اجرا می‌شود گفت: تولید برنامه‌های تعاملی و مردم ساخت با فراخوان ارسال آیتم‌ های متنوع از سوی مخاطبان با موضوع محرم و امام حسین(ع) هم در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل صدای استان‌ها افزود: همچنین مقرر شده است برنامه‌هایی با موضوع آموزه‌ ها و پیام‌ های عاشورایی با موضوعاتی مانند هیهات من الذلة، آزادگی، عزت نفس، مبارزه با ظلم و ستم و بی عدالتی، دفاع از حق مظلوم و جایگاه امام حسین(ع) در تفاسیر دانشمندان اهل سنت در شبکه‌های رادیویی استانی تولید و پخش شوند.
وی مسئله زیبایی‌شناسی عاشورا با محوریت اخلاف، تجلی کمال  و تجلی ادب و رضای خداوند و همچنین مسئله وفاداری در حادثه عاشورا، را از موضوعاتی دانست که رادیوهای استانی به آن خواهند پرداخت و افزود: مستندهایی هم با موضوع معرفی آداب و رسوم مردم شهرستان‌های مختلف طی ماه محرم از رادیوهای استانی پخش می‌شوند.
کمالی به دیگر موضوعات برنامه‌ها و مستندهای ویژه ماه محرم در صدای مراکز اشاره و اظهار کرد: زنان تاثیرگذار در حادثه کربلا، فلسفه قیام عاشورا، نوجواان شهید واقعه کربلا، جوانان شهید در روز عاشورا، گسترش ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و مذهبی در ماه محرم، تقویم محرم و سفر کاروان امام از مکه تا کربلا، اخلاق و سیره اجتماعی امام حسینی(ع)، معرفی اصحاب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و پخش مجلس روضه متناسب با نامگذاری‌های ویژه هر شب، از جمله این موارد به شمار می‌ روند.
مدیرکل صدای استان‌ها گفت «عشق و عطش»، «تکیه رادیو»، «درگه راز»، «نیکنامان»، «پیرغلامان»، «نردبان آسمان»، «نجوای باران»، «محفل محرم»، «علمدار»، «ثارالله»، «یک کهکشان ستاره»، «سوگ حسینی»، «بر آستان جانان»، «آفتاب خونین»، «سرو سرخ»، «نخل ماتم»، «خیمه گاه»، «حسینیه ایران»، «باران اشک»، «زلال عطش»، «گلاب اشک»، «امتداد عشق»، «قافله عشق»، «با کاروان عشق»، «دور عاشقان»، «شور حسینی»، «شب شیدایی»، «یک قدم تا عرش»، «باران تشنگی» و «بفرمایید روضه» عناوین برنامه‌های رادیوهای استانی در ماه محرم امسال هستند.

امتیاز شما