امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«چرخ» میزبان رئیس انستیتو پاستور ایران

مشاهده ۵۵۱
۱۳۹۹/۰۵/۲۸- ۱۵:۰۹

امروز، سه‌شنبه 28 مرداد، برنامه «چرخ» با هدف بررسی وضعیت ساخت واکسن‌ های کرونا روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش اول این قسمت از «چرخ»، هادی محمدی، پژوهشگر و روزنامه‌ نگار علوم ‌پزشکی آخرین وضعیت ساخت واکسن‌های کرونا را در دنیا بررسی می‌ کند.
در بخش دیگری از برنامه، حافظ آهی، مجری-کارشناس «چرخ» با دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران درباره‌ واکسن کرونا و میزان تاثیر آن در کنترل بیماری و شیوع ویروس کرونا گفت‌ و گو می‌ کند.
بر اساس آخرین گزارش‌های رسانه‌ها، بیش از 200 گروه در دنیا مشغول مطالعه و تحقیق برای ساخت واکسن کرونا هستند اما در روزهای گذشته دکتر بیگلری درباره‌ کارآیی این واکسن‌ها ابراز تردید کرد: «اصلا مطمئن نیستیم که این بیماری حتما واکسنی داشته باشد؛ چراکه ابتلای مجدد در بهبودیافتگان این بیماری را مشاهده کرده‌ ایم. بنابراین ممکن است عملا واکسن موثری برای این بیماری نداشته باشیم.» بر اساس گفته‌ رئیس انستیتو پاستور ایران حداقل در دو سال آینده مهم‌ ترین استراتژی در کنترل شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ است. مسئولان وزارت بهداشت و نهادهای مسئول اعلام کرده‌ اند ایران هم کار ساخت واکسن را در فازهای مختلف آغاز کرده اند و اگر کشوری زودتر از ما بتواند این واکسن را بسازد و تاثیر آن را اثبات کند، ایران هم به سرعت می‌ تواند واکسن کرونا را تولید کند.
در بخش دیگری از «چرخ»، آیه حمداوی، کارشناس محیط‌زیست، در آیتم «زندگی سبز» از راهکارهای کاهش پسماندهای خانگی می‌گوید.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند. «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌ صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما

برچسب‌ها: