امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

برنامه های صدا و سیمای کرمان در عزای سالار شهیدان

مشاهده ۵۵۱
۱۳۹۹/۰۵/۲۹- ۱۱:۱۸

برنامه‌های شبکه استانی کرمان در ایام محرم اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه 50 دقیقه ای «حسینیه» از سیمای کرمان با عزاداران حسینی همراه می‌شود. پخش مداحی‌ های مختلف به صورت زنده، کلیپ های عزاداری سال های گذشته، کارشناسی و اجرای مسابقه من حسینی ام با موضوع ارسال فیلم از مداحی و شعرخوانی کودکان، سیاه پوش کردن سردرب منازل و مغازه‌ ها و برگزاری مراسم عزاداری ساده خانگی با تعداد کم در منازل، از بخش های برنامه است. این برنامه با هدف اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت و ترویج روحیه مواسات و همدلی پخش می‌شود. همچنین آیتم«یاد ایام» برنامه با پخش کلیپ های عزاداری رزمندگان در زمان دفاع مقدس، محرم در جبهه‌ ها را برای مخاطبین تداعی می‌کند. برنامه تلویزیونی«حسینیه» از شب اول محرم در 13 قسمت 50 دقیقه روی آنتن می رود. همچنین برنامه‌های «زندگی زیباست»، «صبح بخیر کرمان»، «در شهر» و برنامه‌های کودک، نوجوان و جوان سیمای کرمان نیز در ایام محرم، حال و هوای حسینی به خود می‌گیرند.

صدای مرکز کرمان تلاش می‌ کند با پخش برنامه‌ های متنوع، عظمت و شور حسینی را منعکس کند. ویژه برنامه«شور حسینی» با بخش های مختلف از جمله مداحی، وله، شعر عاشورایی، گزارش های مردمی و  توصیه‌های بهداشتی کارشناسان، در ایام محرم هر روز عصر از ساعت 18 تا 19 تقدیم شما می‌شود. برنامه رادیویی«خیمه عزا» در ایام محرم از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر21 روی آنتن رادیو کرمان می رود. برنامه«نوای محرم» با پخش مداحی مداحان استان و معرفی آثار شاعران آیینی، با سوگواران کرمانی همراهی می‌کند. همچنین میان برنامه‌ های«حدیث روز » از شنبه تا پنج شنبه قبل از ساعت 10 صبح  و «کتابخونه» با هدف معرفی کتاب هایی با موضوع قیام و نهضت عاشورا از رادیو کرمان پخش می‌شود.

معاونت خبر مرکز کرمان نیز با انعکاس مراسم عزاداری‌هایی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده باشد، گزارش از پیرغلامان امام حسین (ع) در شهرستان‌های استان، گزارش از مردم در خصوص فلسفه قیام عاشورا و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، ارتباط زنده با کربلای معلی در صورت فراهم بودن شرایط، ارسال گزارش ها و خبرهای مربوط به محرم به شبکه‌های سراسری و بارگذاری گزارش های محرم در فضای مجازی، به این مناسبت می‌پردازد.

امتیاز شما