امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌ های صداوسیمای فارس در ایام سوگواری برای سیدالشهدا (ع)

مشاهده ۴۱۸
۱۳۹۹/۰۵/۲۹- ۱۳:۵۰

صداوسیمای مرکز فارس به منظور بزرگداشت مقام والای سومین پیشوای شیعیان عالم، ویژه برنامه‌های متعددی را برای مخاطبان سوگوارش در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز فارس ویژه برنامه «مسیرعاشقی» را در ۱۴ قسمت و به مدت زمان ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی الله‌ بخش بهار سعدی روی آنتن می‌برد.
برنامه «کاشانه مهر» با حضور کارشناسان مذهبی از اول محرم تا چهارم محرم به صورت ویژه با عزاداران همراه می‌شود.
برنامه «نگاه روز» به تهیه کنندگی حسن اقبال پور ، نیز روزانه به مدت ۲۰ دقیقه در ایام محرم تقدیم مخاطبان می‌شود.
برنامه «در شهر» به تهیه کنندگی علیرضا عسکریان پور نیز در ایام محرم به رویدادهای شهری و تبیین مراسم‌های مردمی عزاداری امام حسین (ع) می‌پردازد.
برنامه «با محرم» به تهیه کنندگی عباس روزی‌ طلب و برنامه «شب‌ های شیدایی» به تهیه کنندگی حجت شهیدی نیز برای این ایام از سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
برنامه‌های«شکوه یاران»، «شب‌های شیدایی»، «نای نینوا»، تله تئاتر «خورشید بر نیزه»، تله تئاتر «شب پریشانی» ۱۵ فیلم سینمایی، سریال «معصومیت از دست رفته»، برنامه‌های «نور هدایت»، «محرم در جبهه»، «کلام بزرگان» و ...نیز  از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز فارس به شمار می آیند.
رادیو فارس نیز ویژه برنامه زنده «تکیه رادیو»، مجموعه نمایش کوتاه و مستند رادیویی «لب تشنگان عشق» را در ماه محرم پخش می‌کند. برنامه «روزشمار محرم»، «کاروان عشق»، برنامه «نسیم محبت» با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ویژه برنامه «دست‌های کوچک» از حرم شاهچراغ هم از دیگر برنامه‌های رادیو فارس در ایام محرم است. ویژه برنامه «تاسوعای حسینی» و ویژه برنامه زنده «عاشورای حسینی» به مدت ۱۲۰ دقیقه در صدای مرکز فارس تولید و پخش می‌شود.
ویژه برنامه «شعری برای خورشید» ضمن گفت و گو با شعرای آئینی، مشاعره رادیویی «قافیه‌های سرخ»، برنامه رادیویی «رازهای سر به‌ مهر» با موضوع روایت تاریخ عاشورا و برنامه «نی نامه» با محور حوادث قیام عاشورا، «کاروان نینوا» با رویکرد روضه‌های شب‌های ماه محرم و ... از دیگر برنامه‌های این مرکز برای گرامیداشت ایام محرم است.

پخش رویدادهای خبری در ایام محرم و پوشش خبری فعالیت های حرم مطهر احمد بن موسی در ماه عزای ابا عبدالله الحسین (ع) و پخش خبرهای ستاد ملی مبارزه با کرونا متناسب با ایام محرم و پوشش اخبار کمک های مومنانه مردم  و خیران در ماه محرم به نیازمندان و اعلام محدودیت ها و ممنوعیت های راهنمایی و رانندگی و ... نیز از تدارکات معاونت خبر صدا و سیمای مرکز فارس به شمار می آیند.

 

تصاویر

امتیاز شما