امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

عهد با سیدالشهداء(ع) در پویش مردمی‌ «با قرآن با حسین»

مشاهده ۶۷۵
۱۳۹۹/۰۶/۰۳- ۱۰:۲۳

شبکه قرآن و معارف سیما با تأسی به ارادت سالار شهیدان به تلاوت قرآن، پویش مردمی‌ «با قرآن با حسین» را در دومین سال پیاپی اجرا می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با آغاز ماه عزای سید و سالار شهیدان، پویش مردمی‌ «با قرآن با حسین» همچون سال گذشته برگزار می‌ شود. شرکت کنندگان در این پویش عهد می‌ بندند تا با تأسی به سیدالشهدا روزانه یک صفحه از کلام الله مجید را قرائت کنند و ثواب آن را به روح آن حضرت و شهدای کربلا هدیه دهند.
این پویش که از سال گذشته برای نخستین بار در شب عاشورا و در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی کل کشور برگزار شد و با اقبال دوستداران قرآن و اهل بیت (علیه السلام) همراه بود، به همت شبکه قرآن و معارف سیما و با هدف انس بیشتر مردم با قرآن کریم راه‌ اندازی شده است. این پویش در ایام اربعین حسینی نیز به کار خود ادامه داد و زائران حرم‌ های نجف و کربلا در سال گذشته در مسیر پیاده روی قرائت قرآن داشتند.
همچنین طرح سامانه آنلاین ختم قرآن در پایگاه اطلاع‌ رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی www.qurantv.ir از روز جمعه اول محرم آغاز شده است و مخاطبان می توانند در طرح ختم قرآن کریم که در سایت شبکه قران بارگذاری شده است، مشارکت کنند.
سال گذشته در این پویش 570 بار قرآن ختم شده است و ١٨ هزار و ٧٣٠ علاقه مند مشارکت در این طرح، طی ایام محرم و صفر با مراجعه به پایگاه اینترنتی شبکه قرآن و معارف سیما و ارسال تعداد صفحات مدنظر خود برای قرائت، نام خود را در این پویش معنوی به ثبت رساندند.
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با درج هشتگ «#باقرآن_باحسین» در شبکه‌های مختلف اجتماعی در این پویش مشارکت کنند.

امتیاز شما