امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاه «آفریقا امروز» به چالش های مهاجران اتیوپی در عربستان

مشاهده ۴۵۷
۱۳۹۹/۰۶/۰۳- ۱۳:۵۷

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث درخصوص مهاجرت اتیوپیایی‌ ها به عربستان و مشکلات پیش روی آن ها در این زمینه می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه مهاجرت روزانه هزاران اتیوپیایی با پای پیاده از مسیر سخت 2000 کیلومتری صحرای جیبوتی، دریای سرخ و یمن، به امید رسیدن به عربستان سعودی، را به بحث و گفت و گو می‌گذراد و تلف شدن بسیاری از این مهاجران به دلیل گرسنگی، فقدان مراقبت های بهداشتی و آدم ربایی از سوی مافیای محلی را بررسی می‌ کند.
این برنامه ضمن اشاره به مشکلات این مهاجران در یمن به دلیل همه گیری ویروس کرونا و مسائل اقتصادی ناشی از آن به واکاوی دلایل افزایش روزافزون مهاجرت اتیوپیایی‌ ها به یمن و عربستان باوجود وضعیت اقتصادی مناسب این کشور می‌پردازد.
مروری بر اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن مهاجران به کشور و بررسی گزارش درخصوص مهاجرت 138 هزار اتیوپیایی به عربستان در سال گذشته از دیگر محورهای این برنامه به شمار می آیند.
«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه سوم شهریور دوشنبه ساعت 22 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 4 و 15، پنجشنبه ساعت 13  و جمعه ساعت 9 روی آنتن می رود.

امتیاز شما