امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌ های رادیو تهران در ماه محرم اعلام شدند

مشاهده ۳۶۳
۱۳۹۹/۰۶/۰۳- ۱۴:۱۵

شبکه رادیویی تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی در برگزاری عزاداری‌ ها و مراسم ها، ویژه برنامه‌ های متعددی را ویژه ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مخاطبان رادیو تهران، در ایام محرم از سخنرانی‌ها، گفت و گو با کارشناسان مذهبی، مداحی، مرثیه سرایی‌ها و عزاداری‌های این رادیو بهره مند می‌شوند.

با توجه به برخی محدودیت ها برای توزیع نذورات در ماه محرم، شبکه رادیویی تهران «پویش نذر ماسک» با عنوان چند نفس تا سلامتی را از برنامه «تهران کلینیک» راه اندازی کرده است. برنامه ای که در ایام کرونا در گفت و گو با مسئولان و اعضای ستاد مبارزه با کرونا، به روزترین تصمیمات، توصیه‌ ها، اخبار و رویدادها را به سمع مخاطبان می رساند.

مستند روایی پژوهشی «بر آستان جانان» نیز در این ایام به فلسفه قیام امام حسین(ع) و عزاداری‌ های دهه اول محرم می‌پردازد. این ویژه برنامه هر روز از ساعت 11:5 از گروه اخلاق و زندگی شهروندی پخش می‌ شود.

«تالار وحدت» ویژه برنامه موسیقی عاشورایی و آیینی است. این برنامه برگرفته از  قطعاتی از نوحه‌ها و آواها و نواهای آیینی ویژه ایام سوگواری است که هر شب از ساعت 23 تقدیم حضور عزاداران حسینی می‌ شود.

همزمان با آغاز ایام ماه محرم ویژه برنامه «حسینیه تهران» هر شب از ساعت 21 تا 22:30 پخش می‌ شود. این برنامه باهدف برپایی یک حسینیه رادیویی برای عزاداری‌های دهه اول محرم روی آنتن می رود. این برنامه گزیده‌ای از سخنرانی‌های سخنرانان، مداحی مداحان تهرانی و مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت را پخش می‌کند.

نمایش رادیویی «کاروان زیارتی» از رادیو تهران که هر شب از ساعت 22:30 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود، ماجرای همراه شدن آدمی خلافکار با یک کاروان در ماه محرم و تحول روحی او در این مرحله از زندگی را روایت می‌کند..  

برنامه «کتاب شب» در دو هفته اول ماه محرم (تا جمعه چهاردهم شهریور) کتاب مشهور «کشف المحجه» یا ( فانوس)، را ساعت 23:30 برای علاقه مندان کتاب و کتابخوانی پخش خواهد کرد. کتاب مشهور «کشف المحجه» یا ( فانوس)، اثر ارزشمند سیدبن طاووس با ترجمه زنده یاد دکتر اسدالله مبشری، در 14 شب با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود. سید بن طاووس در این کتاب، نصایحی را به فرزند خود بیان می‌ کند که برای این روزگار هم کاربرد دارد. نصایح او در واقع، برنامه سعادت برای جامعه بشری است و عمل به آن‌ها می تواند به نجات انسان‌ ها از گرفتاری‌های زندگی کمک کند.

 شبکه رادیویی تهران به منظور آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با آموزش اصولی و راهکارهای اجرایی مداحی و مرثیه‌سرایی اهل بیت (ع)، ویژه‌برنامه «همنوایان» را نیز هر روز بجز جمعه‌ها از ساعت 17 تا 18 تقدیم مخاطبان می‌ کند.

«همنوا با مهتاب» نیز برنامه دیگر رادیو تهران در ایام محرم است که به بررسی نهضت کربلا و قیام عاشورا اختصاص یافته است و با موضوع امام شناسی و همراهی یاران باوفای امام حسین(ع)، جمعه 7 شهریور، از ساعت 17 تا 18:30 پخش خواهد شد.

برنامه‌های دیگر این رادیو همچون «تهران من»، «پارک شهر»، «سعادت آباد»، «حکیمیه»، «با تو باران می‌شوم» و... نیز در ایام محرم با بخش های ویژه متناسب با حال و هوای این ایام روی آنتن می روند.

امتیاز شما