امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

استقبال کم نظیر مخاطبان از طرح قرآنی 1454 در تابستان 99

مشاهده ۱۰۵۳
۱۳۹۹/۰۶/۰۴- ۱۶:۰۱

مخاطبان طرح ملی قرانی 1454 که امسال با موضوع قرآن، خانواده و آرامش را بیش از سال های گذشته پسندیدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طرح ملی و قرآنی 1454 تابستان امسال با موضوع قرآن، خانواده و آرامش و با تغییر رویکرد از سوره محوری به آیه محوری و بیان مفاهیم قرآنی از 31 خرداد ماه با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و مهارت آموزی و آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی با هماهنگی نهادهای قرانی برگزار شد.
در طرح 1454، آیات قرآن کریم، روزانه از شبکه‌های مختلف سیما از جمله یک، دو، سه، چهار، کودک، آموزش، شبکه رادیویی قرآن و 10 شبکه رادیویی قرآنی، مراکز استان‌ها و فضای مجازی پخش شد و ضمن تبیین مفاهیم این آیات، حفظ موضوعی نیز در دستور کار این طرح قرآنی قرار داشت.
نام این طرح برگرفته از هزار و چهارصد و پنجاه و چهارمین سالروز نزول قرآن کریم  است،

و در طول اجرای این طرح، هر هفته یک موضوع مطرح و هفت آیه مرتبط با آن به مخاطبان ارائه ‌شد و در آخر  در هفته نهم همزمان با ایام محرم این طرح با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» پایان یافت.
در برنامه «بشارت 1454» نیز جشنواره ای برگزار شد که علاقه مندان آثار هنری خود را با محور قرآن، خانواده و آرامش، در رشته‌ های شعر، داستان، نقاشی، خوشنویسی و نقاشی و خط به شبکه قرآن و معارف سیما ارسال کردند که این آثار در قالب میان برنامه پخش شد. بخش های نمایشی، ارتباط زنده با مراکز استان‌ ها، بیان مفاهیم کاربردی متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان، حفظ قرآن کریم و ایجاد زمینه برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از دیگر مواردی است که در این طرح به آن‌ها پرداخته شده است.
یکی از وجوه اختلاف این دوره از طرح ملی قرآنی با دوره‌های قبل، تغییر رویکرد از سوره محوری به آیه محوری و بیان مفاهیم بود به گونه ای که طی 60 روز، 60 آیه در دستور کار طرح قرار گرفت و در مجموع دو هزار برنامه و 60 هزار دقیقه برنامه در قالب این طرح قرآنی تولید و پخش شد از این مقدار دو نوبت پخش 30 دقیقه ای  به صورت روزانه در اختیار مراکز استان‌ها بود.
همچنین برنامه‌ ریزی برای استفاده از فضای مجازی و پخش برنامه در شبکه اینترنتی سپهر انجام شد و به این ترتیب تمام محتواهای تولید شده سازمان صدا و سیما و شبکه‌ های سازمان از طریق کانال اینترنتی بشارت در نرم افزار سپهر به طور ۲۴ ساعته این طرح را از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه مندان قرار داد.
اجرای این طرح با هم افزایی نهادهای قرآنی نظیر صدا و سیما با همکاری معاونت سیما، معاونت صدا، معاونت فضای مجازی، معاونت استان‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن، شورای عالی قرآن و شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای توسعه قرآنی سازماندهی شد.
اختتامیه طرح قرآنی 1454با توجه به شرایط فعلی کشور با اطلاعیه قبلی به صورت تلویزیونی برگزار می‌شود و همچنین مسابقه حفظ و مفاهیم از آیات این طرح ملی قرآنی، هم اکنون در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

امتیاز شما