امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تشکر فعالان عرصه فرهنگ و هنر اورمان از صداوسیمای کردستان

مشاهده ۷۳۸
۱۳۹۹/۰۶/۰۵- ۱۰:۳۹

بیش از یک صد نفر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در منطقه اورامان از صداوسیمای کردستان، برای ترویج آداب و رسوم و فرهنگ و ادبیات منطقه اورامان در برنامه رادیویی «وه ره شیله» و برنامه تلویزیونی «هه ورامیانه» تشکر کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخشی از سپاس نامه ای که مردم اورامان برای خدمات دکتر عبدالملکی مدیرکل این رسانه استانی ارسال کردند آمده است: زحمات و تلاش های دلسوزانه، صادقانه و بزرگوارانه حضرتعالی و مجموعه صدا وسیمای مرکز کردستان در بها دادن به ارزش ها، هنجارها و فرهنگ بومی مردم کردستان به ویژه هورامی زبانان، قابل تشکر است.بی شک در میان همه این تلاش ها، برنامه‌های رادیویی «وه ره شیله» به معنی تششع نور آفتاب و برنامه «هه ورامیانه» به معنی مثل اورامان، توانسته است به خوبی خرسندی و رضایت مردم فرهنگ دوست دیار هورامان را فراهم آورد.

برنامه «هه ورامیانه » در دو بخش استودیویی و پرتابل، حاصل تلاش شاهرخ محمدی به عنوان تهیه کننده و کیوان مجیدی به عنوان کارگردان هنری از همکاران تولید سیمای مرکز کردستان، است.

معرفی روستاهای تاریخی و چهره‌های ادبی و علمی، جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی، موسیقی غنی، تولیدات باغی، زراعی و دامی منطقه و سخت کوشی مردمان این دیار از موضوعات این برنامه به شمار می آیند.

«هه ورامیانه» پراکندگی و پهنای جغرافیایی مخاطبان خود را از حلبچه کردستان عراق، تا استان‌های کردنشین و حتی شیراز و اصفهان و مازندران و خراسان در کشورِ عزیزمان ایران، گسترانیده است.

اورامان سرزمینی وسیع و کوهستانی است که سراسر جنوب کردستان تا شمال کرمانشاه را دربرگرفته است و روستای زیبای اورامان بخشی از این سرزمین پهناور، به شمار می‌آید.

اورامان به کُردی «هورامان» تلفظ می‌شود؛ «هُور» به معنی اَهورا و «مان» به معنی خانه است و هُورامان به معنی خانه و سرزمین است.

 

 

امتیاز شما