امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرور «بازار» بر صنعت فولاد ایران

مشاهده ۴۸۸
۱۳۹۹/۰۶/۰۵- ۱۲:۱۱

برنامه «بازار» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی این هفته به بررسی صنعت فولاد ایران با تمرکز بر معدن گل‌گهر اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «بازار» به بررسی یکی از منابع سودآور ایران یعنی فولاد می‌ پردازد. در حال حاضر تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور هدف گذاری شده است.
صنعت فولاد، چه در ایران و چه در مقیاس جهانی، صنعتی با تمرکز بالاست، به این معنی که حجم زیادی از تولید مربوط به تعداد محدودی از شرکت های تولیدکننده است و این به معنی کاهش رقابت و افزایش انحصار در این صنعت است.
در این برنامه همچنین مطرح می‌ شود که به عنوان بخشی از برنامه 20 ساله چشم انداز، ایران قصد دارد هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان شود. آماری که از سوی انجمن سنگ آهن ایران منتشر شده حاکی از آن است که ایران در حال حاضر ظرفیت تولید 30 میلیون تن فولاد را دارد. تقریبا 11.5 میلیون تن از این ظرفیت خالی است. سالانه ایران حدود 18.5 میلیون تن فولاد تولید می‌ کند. این برنامه‌ها بازار سنگین آهن داخلی را گسترش و فرصت های بی شماری را ارائه می دهد.
کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد. این برنامه پنجشنبه ساعت 5:30 بامداد به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می ‎رود و در همان روز ساعات 10:30، 14 و 19:30 و در روز جمعه ساعت 13:30و 17:30 بازپخش می ‎شود.

امتیاز شما