امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

رادیو تهران و روزهای عاشورایی پایتخت ایران

مشاهده ۷۸۱
۱۳۹۹/۰۶/۰۵- ۱۲:۳۶

ویژه برنامه‌های «شمیم کربلا»، «حسینیه تهران»، «بین الحرمین»، «باران نامه» و ... در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،«شمیم کربلا» عنوان ویژه برنامه گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت زنده از ساعت 10:40 تا 16 روی آنتن می رود. در این ویژه برنامه با افراد خاص که زندگی آنها تحت تاثیر داستان قیام عاشورا بوده، همچون همسران شهدا، جانبازان و همسران شهدای مدافع حرم گفت و گو می‌ شود. همچنین این برنامه به سیره زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) می‌پردازد. برنامه«شمیم کربلا» به تهیه کنندگی محمد بخشایش و با اجرای سیدجواد تشکری شنوندگان را همراهی می‌کند.

حماسه شهیدان مدافع حرم برای زنده نگاه داشتن راه امام حسین (ع) ، محور اصلی ویژه برنامه«باران نامه» رادیو تهران است. این برنامه در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 16، با نامه نوشتن خواهر یک شهید مدافع حرم برای امام حسین (ع) شروع و در ادامه با یادآوری واقعه کربلا برای نسل قدیم و آشنایی نسل جدید به پایان می رسد. برنامه«شقایق نامه» در روزهای تاسوعا و عاشورا، آثار سید حسن حسینی، شاعر، مترجم، نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی را از ساعت 10 برای شنوندگان بازخوانی می‌ کند.

ویژه برنامه«عبور آه تا شانه‌های ماه» نیز با آیتم های متنوع از ساعت 6:40 به واقعه کربلا و فرهنگ عاشورایی اختصاص دارد. این برنامه با معرفی کتاب در حوزه قیام امام، ارزش ها، سنت ها و ادبیات عاشورایی را تبیین و تشریح می‌کند. بخش دیگری از برنامه به داستانک های دفاع مقدس و انطباق آن با واقعه عاشورا می‌پردازد. در برنامه«نی نامه» ساعت 9 با شخصیت های مشهور آیینی، درباره شور و شعور حسینی، واقعه عاشورا و مرثیه‌خوانی در رثای سالار شهیدان امام حسین گفت و گو می‌شود. همچنین برنامه«تالار وحدت» قطعاتی از نوحه‌ ها، آواها و نواهای آیینی ویژه ایام سوگواری را تدارک دیده است که هر شب از ساعت 23 روی آنتن می رود.

«همنوایان»، «نمایش خورشید و خاکستر»، «تهران من»، «سنگلج» و... از دیگر ویژه برنامه‌هایی هستند که در این روزها از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز شنیده می‌شود.

امتیاز شما