امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در رادیو ایران

مشاهده ۶۸۱
۱۳۹۹/۰۶/۰۵- ۱۲:۳۷

رادیو ایران در آستانه سالروز شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع)، ویژه برنامه‌های مختلفی پخش می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا از روز پنج شنبه ۶ شهریور در رادیو ایران آغاز می‌ شود.

برنامه«به نام عشق» با موضوع سبک زندگی حسینی بر مبنای دو شخصیت محوری حضرت علی اکبر(ع) و حضرت عباس(ع)، به تهیه کنندگی مرضیه طبرستانی و اجرای حمیدرضا رضایی و فاطمه حاتمی ، 6 و 7 شهریور ساعت 9 پخش می‌ شود. برنامه«عشق است و آتش و خون» از پنج شنبه ۶ شهریور با محور سبک زندگی حسینی، به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی و مهرناز فقیهی، بعد از خبر ساعت 19 به سمع عزاداران حسینی می رسد. برنامه «در حوالی عطش» نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 9، به شخصیت حضرت عباس(ع) در واقعه عاشورا می‌پردازد. دیگر برنامه رادیو ایران با عنوان«اینجا کربلاست» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهدی طهماسبی و حسن همایی، 8 و 9 شهریور از ساعت 9 به موضوع قرآن ناطق اختصاص دارد.

برنامه‌های«راز نام ها» با روایت نام و زندگی حضرت عباس(ع)،در روز تاسوعا ساعت ۱۴:۴۰ و «عقیق» با محور انعکاس مراسم عزاداری در بیت رهبر انقلاب اسلامی، ۸ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ به تهیه کنندگی وحید بیات از رادیو ایران پخش می‌شود. همچنین برنامه «دور عاشقان» با موضوع بررسی سبک زندگی حسینی تا نهضت کمک مومنانه و پویش همدلی، به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای ایمان ساکی، شنبه ۸ شهریور بعد از خبر ساعت ۲۲ مخاطبان عزادار را همراهی می‌کند. برنامه«بر پرده عشاق» تفکر در گفت و گو هایی است که در سپاه امام حسین (ع) و سپاه مقابل ایشان انجام می‌شود. این برنامه روز عاشورا ساعت ۱۴:۴۰ از رادیو ایران روی آنتن می رود.

گفتنی است برنامه‌های«روایت سرخ» با موضوع بررسی نهضت عاشورا و استمرار  آن توسط ائمه اطهار ، در روز عاشورا ساعت ۱۵:۳۰ و «وادی طف» با رویکرد واکاوی نقش زنان، همسران و دختران کربلا در واقعه عاشورا، 9 شهریور بعد از خبر ساعت ۱۷ از رادیو ایران با سوگواران همراهی می‌کند.

امتیاز شما