امروز جمعه  ۴ مهر ۱۳۹۹

نسخه آزمایشی

کارشناسان و فعالان فرهنگی از عملکرد موفق رسانه ملی در دهه اول محرم گفتند
کارشناسان و فعالان فرهنگی از عملکرد موفق رسانه ملی در دهه اول محرم گفتند

صداوسیما، حسینیه‌ای به وسعت ایران ساخت

مشاهده ۲۷۱
۱۳۹۹/۰۶/۱۰- ۱۰:۵۴
تعداد بازدید:271
صاحبنظران و کارشناسان رسانه عملکرد رسانه ملی را در دهه اول محرم، برای برگزاری حسینیه ای باشکوه به وسعت ایران، ستودند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این ایام  صدها برنامه رادیویی و تلویزیونی، رسانه ملی را تبدیل به تکیه‌ ای بزرگ کرد و حسینیه‌ ای بزرگ به وسعت ایران راه افتاد. امواج رادیویی و شبکه‌ های مختلف تلویزیونی در ساعات مختلف به شعبه‌ ای از این حسینیه تبدیل می‌شدند. حسینیه رادیو و تلویزیونی ایران همزمان با آغاز محرم کار خود را آغاز کرد.

در ده روزی که گذشت، حسینیه تلویزیونی ایران در سیما و حسینیه دل‌ ها در صدا خوش درخشیدند. این را می‌ توان از لا به‌ لای صحبت‌ های کارشناسان و صاحبنظران فهمید.

حسینیه تلویزیونی ایران حاصل یک طراحی پخته و به‌موقع

سیداحسان قاضی‌ زاده‌ هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حسینیه تلویزیونی ایران گفت: با توجه به شرایط فعلی اتکا مردم به رسانه‌های مرجع به خصوص رادیو تلویزیون بیشتر است. این طراحی از سوی سازمان صداوسیما شکل گرفت و جدول زمانی خوبی برنامه‌ ریزی شد تا افراد بتوانند از هیئت‌ ها و سخنران‌ های مختلف استفاده کنند. این چیدمان  بسیار خوب و قابل تقدیر بود.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر صداوسیما ادامه داد: اقدام خوب دیگر صداوسیما پخش عزاداری‌ های نواحی و محلی ایران بود که توانست ترکیب بسیار خوبی به وجود بیاورد و روی مخاطب تاثیر بگذارد.

 ضرورتی مهم که در محرم کرونایی شکل گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی درباره حسینیه رادیویی و تلویزیونی ایران گفت: این کار، کار بسیار خوبی بود و راه‌ اندازی حسینیه رادیویی و تلویزیونی ایران در این شرایط بسیار ضروری بود.

وی ادامه داد مردم، مسئولان و هیئتی‌ ها باید قدر هیئت ها را بدانند. ما هر چه داریم از این هیئت‌ های امام حسین(ع) داریم و باید فعالیت‌ هایی که برای امام حسین(ع) می‌ شود به خوبی و زیبایی به تصویر کشیده شود.

وی افزود: شور و شعوری که در هیئت‌ هاست مخاطب را سر ذوق می‌ آورد و تاثیرات مطلوبی در جامعه دارد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ ملی با پوشش هیئت‌ ها و سخنرانی‌ ها توانسته است این حال و هوا را به خانه‌ ها بیاورد و از این جهت، شاهد اقدام ارزشمندی بودیم.

حرکت جهادی صداوسیما در محرم

حسین خلجی، مداح اهل بیت درباره حسینیه تلویزیونی ایران گفت: هر اقدام فرهنگی مذهبی نیاز به پیوست رسانه‌ای دارد و برای ترویج و تبلیغ باید رسانه‌ ای شود. بزرگترین و تاثیرگذارترین رسانه کشور ما هم رسانه ملی است و نمایش فعالیت هیئت‌ ها در آن اتفاق بسیار خوبی است. وی ادامه داد بچه هیئتی‌ ها و مذهبی‌ ها در دوران شیوع کرونا اقدامات جهادی زیادی انجام دادند و همواره پای کار بوده‌ اند که اقدامات سازمان صداوسیما هم گواه این حرف است، چون همه آنهایی که در این سازمان کار می‌ کنند، بچه هیئتی‌ اند. این مداح در ادامه گفت: نمایش نظم هیئت‌ ها در رسانه ملی، نظم جلسه امام حسین (ع) را به تصویر می‌ کشد و کار خوبی است. وی افزود: البته برای امام حسین (ع) هر چه کار شود کم است و باید بیش از اینها شاهد نمایش کارهای هیئتی در رسانه‌ ای قوی چون صداوسیما باشیم.

 حسینیه‌ای تاثیرگذار و دلنشین

عباس میرزاحسینی درباره حسینیه تلویزیونی ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی این اتفاق توانست هیئت‌ ها را به خانه عزاداران امام حسین (ع) ببرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد تنوع سخنران‌ ها و مداحان همچنین محتوای ارائه شده در شبکه‌ های مختلف رادیویی و تلویزیونی درباره تبیین اهداف قیام عاشورا از ویژگی‌ های مثبت حسینیه رادیو و تلویزیونی ایران بود. وی افزود: نمایش شور و شعور حسینی از قاب تلویزیون و امواج رادیو برای مخاطبان تاثیرگذار و دلنشین بود.

 سرعت عمل؛ نقطه قوت حسینیه تلویزیونی ایران

مهدی رضوی‌کیا درباره عملکرد حسینیه تلویزیونی ایران گفت: این ایده، ایده ارزشمندی بود که در رسانه ملی شکل گرفت. با توجه به شیوع کرونا و دغدغه مردم برای برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان تدبیر خوبی شد تا افرادی که امکان حضور در هیئت‌ ها را ندارند از مداحی‌ ها و سخنرانی‌ ها بهره‌ مند شوند.

مشاور بنیاد کرامت ادامه داد: سرعت عمل دست‌ اندرکاران رسانه ملی در روی آنتن بردن تلاش هیئت‌ ها نقطه قوت این حسینیه رادیویی و تلویزیونی بود که در رسانه کم‌نظیر است. به نظرم مردم از حسینیه رادیویی و تلویزیونی بهره بردند و رسانه ملی از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

 جهاد همه‌جانبه در راه سیدالشهدا(ع)

احمد عزیزی، پیشکسوت هنر تعزیه درباره حسینیه تلویزیونی ایران گفت: تلاش رسانه ملی برای به تصویر کشیدن تلاش ملی برای روشن نگه داشتن مجالس عزای امام حسین (ع) بسیار خوب بود.

وی افزود: بسیاری از هموطنان ما این روزها درگیر کرونا هستند. چه بیماران و چه کادر درمان و همه افرادی که به هر دلیل نتوانستند در هیئت‌ ها حضور پیدا کنند، از طریق حسینیه ایران سینه زدند و اشک ریختند‌. وی گفت: حتی در زمینه هنر تعزیه هم تعزیه‌ هایی اجرا و ضبط شد و در شبکه‌ های مختلف رسانه ملی به نمایش در آمد که اقدام بسیار خوبی بود‌.

نمایش عزاداری مسئولانه در حسینیه تلویزیونی ایران

بهاره جنگروی، فعال فرهنگی درباره حسینیه تلویزیونی ایران گفت: ما امسال عزاداری‌ هایمان را تعطیل نکردیم و عزاداری مسئولانه داشتیم. وی ادامه داد در بیشتر مجالس ما شیوه‌ نامه‌های بهداشتی رعایت شد که نمایش‌دهنده اهتمام همه مردم به ولایت بود و نوع جدیدی از سوگواری برای سید و سالار شهیدان را تجربه کردیم‌.

 وی افزود: حسینیه تلویزیونی ایران هم با نمایش هیئت‌ های عزاداری و سخنرانی‌ ها و مداحی‌ های مختلف برای انواع سلیقه و مخاطب عملکرد خوبی داشت و عزاداری مسئولانه و متعهدانه را به خوبی به تصویر کشید‌. دهه اول محرم تمام شد. سازمان صداوسیما با جهاد مخلصانه و متعهدانه شما همکاران، این روزهای خاص را پشت سر گذاشت. تجربه دهه اول محرم مانند تجربه‌ های رمضان، نوروز و ... برگ زرین دیگری در مسیر جهادی شما همکاران بود. مسیری که همچنان ادامه دارد و 40 روز دیگر به اربعین می‌رسد.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما