امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بیش از صد ساعت برنامه در یک ماه، سهم دولت از برنامه‌های رسانه ملی

مشاهده ۳۳۶
۱۳۹۹/۰۶/۱۲- ۱۲:۰۴

شبکه‌های سراسری، استانی و بخش‌های خبری رسانه ملی در تیر ماه امسال 104 ساعت برنامه برای انعکاس فعالیت ها و اقدامات اعضای هیئت دولت پخش کرده اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی و براساس اطلاعات گردآوری‌شده در اداره کل آمار و توسعه فنآوری اطلاعات معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نظارت، عملکرد حوزه‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات اعضای هیئت دولت در برنامه‌های صداو سیما» در تیر سال 1399 به میزان 104ساعت بوده ‌است. از این میزان شبکه‌های سراسری رادیویی12:15 ساعت، شبکه‌های سراسری تلویزیونی23:15 ساعت، شبکه‌های تلویزیونی استانی 1:19 ساعت، بخش‌های خبری رادیویی 26:35 ساعت و بخش‌های خبری  تلویزیونی40:41 ساعت برنامه برای اطلاع رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات اعضای هیئت دولت روانه آنتن کرده اند.

   بنا بر این آمار، از شبکه‌های رادیویی سراسری «شبکۀ اقتصاد» با 4:19 ساعت، از شبکه‌های تلویزیونی سراسری «شبکۀ خبر» با 17:44 ساعت، از شبکه‌های تلویزیونی استانی  «سیمای مرکز قزوین» با 34 دقیقه، بیشتر از سایر شبکه‌ها به این موضوع پرداخته‌اند.

شبکه‌های رادیویی سراسری 26:35 ساعت خبر پخش کرده‌اند که «شبکۀ ایران» با 12:37 ساعت، بیشترین زمان را به این امر اختصاص داده است.

در بخش‌های خبری این شبکه‌ها، از میان اعضای هیئت دولت رئیس جمهور سهم بیشتری به مدت 8:14 ساعت از این برنامه‌ها داشته است.

همچنین از میان بخش‌های خبری، بخش خبری 21 از «شبکۀ رادیویی ایران» با اختصاص زمان 4:46 ساعت، بیشترین زمان را به این امر اختصاص داده است.

   شبکه‌های تلویزیونی سراسری 34:32 ساعت خبر پخش کرده‌اند که «شبکۀ خبر» با 16:10 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته‌است.

در بخش‌های خبری این شبکه‌ها، نیز رئیس جمهور از میان اعضای هیئت دولت بیشترین زمان  به مدت 9:53 ساعت را در اختیار داشته است.

همچنین از میان بخش‌های خبری، بخش خبری 21 از «شبکة یک» با اختصاص زمان 4:29 ساعت، بیشتر از سایر بخش های خبری در این زمینه اطلاع رسانی کرده است.

 

 

امتیاز شما