امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

هم‌ قدم در «راه عاشقی» با مختار

مشاهده ۶۲۶
۱۳۹۹/۰۶/۱۷- ۱۳:۳۴

‌آی‌ فیلم پنجشنبه این هفته فیلم «راه عاشقی» که برشی از سریال «مختارنامه» است را برای مخاطبانش در کشورهای فارسی‌ زبان منطقه نمایش می‌ دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مخاطبان آی‌ فیلم۲  این هفته به تماشای برشی از «مختارنامه» در قالب فیلم سینمایی با عنوان «راه عاشقی» می‌ نشینند.
«مختارنامه» مجموعه تلویزیونی درباره زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است که داستان مختار ثقفی را که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌ خیزد، به نمایش می‌گذارد.
فیلم «راه عاشقی» یکی از بخش‌ های مهم و ابتدایی این مجموعه است که به زندانی شدن مختار قبل از واقعه عاشورا تا آزادی او و آماده شدنش برای قیام می‌ پردازد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: مختار ثقفی با وساطت شوهر خواهرش عمربن سعد از زندان ابن زیاد خلاص می‌ شود. او راهی مکه می‌ شود تا با عبدالله بن زبیر که بر علیه یزید است و در مکه خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده وارد مذاکره شود و سپاهی برای مقابله با یزید تدارک ببیند.
فریبرز عرب‌ نیا، محمود اردلان، مهدی فخیم‌ زاده، فرهاد اصلانی، رضا کیانیان، نسرین مقانلو، محمد فیلی، فریبا کوثری، رضا رویگری، ماه چهره‌ خلیلی، ولی‌ الله شیراندامی، ژاله علو و... بازیگران این فیلم هستند.
فیلم سینمایی «راه عاشقی»، پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۶ به‌وقت تهران و کابل و ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از کانال آی‌ فیلم۲  پخش می‌ شود.

امتیاز شما